Ik heb een aantal vraagjes over hoefschoenen en ja ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet een antwoord op mijn vragen kunnen vinden.
Mijn paard heeft altijd gigantisch snel ijzers los, scheurende hoeven(door losse nagels). Nu gaat het redelijk maar zomers is het een rampenplan. Buiten dat het erg duur word(smid ed) is het ook gigantisch slecht voor de hoeven.
Een tijdje terug heb ik al is geprobeerd om de ijzers eraf te laten, maar paard kon voor geen meter lopen. Heb het de tijd gegeven maar het ging alleen maar slechter en slechter. Dus inmiddels ijzers erweer onder. Nou komt de zomer er weer aan straks en daar zie ik toch wel gigantisch tegenop. Ik wil die ijzers er gewoon onderweg hebben.
Dus ik ben me helemaal gaan verdiepen in de hoefschoenen en ik schrok wel van de prijzen

Maar nu komt het, mijn paard staat nu in de winter een paar uurtjes op het land(mag nu niet langer van landeigenaar) en zomers staat ze overdag op het land en 's nachts op stal. Op weg naar het land moeten we stukje over de straat en een stukje over een grindpad en daar kon ze echt echt niet meer lopen toen de ijzers eraf waren.
Dus zou het heel veel kwaad kunnen/is het mogelijk dat de hoefschoenen ook op het land omblijven(waarom wel/niet)??
Want om ze iedere keer bij het land weer om te moeten doen als we naar stal gaan is een heel gedoe(kan natuurlijk wel, maar word onwijs lastig).
En wat voor hoefschoenen raden jullie mij aan?
Er is toch wel een aardige keus aan hoefschoenen en ik wil toch wel graag wat informatie over de verschillende hoefschoenen voordat ik straks een paar aanschaf die heel slecht blijken te zijn.
Alvast heel erg bedankt voor het lezen!
Anne