Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarpeDiem schreef:Beetje afhankelijk van de voeten van de pony, maar bij mij ligt te max tijd van beslaan toch echt rond de week of 8!
Het ene paard heeft niet snel groeiende hoeven en kan wat langer. Er zijn er ook voldoende die iedere 6 weken een bezoek van de smid nodig hebben!
No Feet No Horse..
Denk dat dat wel aangeeft HOE belangrijk het is dat je paard op tijd, en netjes bekapt / beslagen wordt.. Dus volgende keer maar na 2 weken al beginnen met zeuren over de smid, en anders idd maar zonder ijzers. Bekappen kan vaak wat langer wachten dan beslaan..
arnjojo schreef:wel nee maak je niet druk. Ze worden hooguit te lang, maar zolang jij niks geks aan de hoeven ziet is er niks aan de hand. Het ene paard moet na 8 weken naar de smit en de ander kan 16 weken zonder smit. Gewoon goed opletten of er geen scheurtjes, gaten en dergelijke komen. Ijzer kwijt direct bellen. Hoeven iedere dag netjes schoonkrabben en borstelen. Geen zorgen
arnjojo schreef:Ik kan me sterk vergissen maar kan uit het verhaal van de ts niet opmaken dat ze ijzers heeft... Zowel is heb ik daar echt overheen gelezen. Vind het raar dat iedereen het over ijzers heeft als ze het daar neit over gehad heeft..hmm maarja Wat dat betreft. Tuurlijk dan ben ik het eens met jullie. Maar zonder ijzers..