Ik heb weer wat raars hoor...
Mijn paard staat momenteel al met een peesblessure.. dus we deden al niet zo veel, maar we mochten vanaf dinsdag 8 januari weer een heeel klein beetje opbouwen ( 2rondjes draven.. dan 3 etc)
toen donderdag 11 januari.. we gaan 4 rondjes draven
..Allen 'schrikt' mjin paard en neemt een sprint door de bak, waar ik sowieso al helemaal niet blij mee was ivm die blessure!!
wel aardig hard door de bak gevlogen, maar niet dat je denkt.. dat kan een paard niet hebben.
Vrijdag heb ik voor de zekerheid maar gewandeld weer (ivm die pees) en de smit is geweest ( mijn paard staat zonder ijzers sinds ongeveer begin november).
zaterdag haal ik haar uit haar stal, kop in de lucht.. STOK en STOK kreupel! dat je denkt dat ze haar been gebroken heeft!!!
Dus wat denk je al eerste (en ik dus ook).. die zal wel te kort bekapt zijn.
een paar rondjes in het zand gestapt, en weer op stal.
zondag lijkt het beter. wel vreselijk kreupel uit haar box komen, maar daarna is ze 'gewoon' onregelmatig.. dus weer in het zand stappen
maandag.. weeeer zo kreupel uit haar stal... maar daarna bijna weer rad...
en zo elke dag.. dat je denkt.. dat paard komt zijn box uit dat je denkt dat zijn been gebroken is, maar daarna gaat het eigelijk wel weer..
wel soms een gevoelig stapje.. maar dan zie je er eigelijk niets aan.
onderhand vond ik het te lang duren, en heb ik de 'plaatselijke' dierenarts laten komen. (afgelopen vrijdag was ze er)
die concludeerd dat ze gevoelig is op haar zool, maar op haar andere voet trouwens ook (alleen minder erg)
een zoolzweer (wat ik dacht.. omdat het zo ineens was...hoewel er geen been dik of warm is) kon ze niet vinden.
ik heb quadrisol gekregen voor tot volgende week maandag en moet dat 2x per dag geven.
waarschijnlijk is ze idd gevoelig van het bekappen.
voor de zekerheid toch nog even de smit laten komen (hoevaak gebeurd het dat de dierenarts geen zoolzweer kan vinden, en de smit hem er zo uit snijdt
)..vandaag was hij er.. conclusie
ze is NIET gevoelig op haar zolen.. met de hoeven is niets aan de hand.
hij heeft haar rond gestapt, en ze liep niet kreupel....
vanmorgen met mesten (ze worden allemaal buiten gezet met mesten, alleen Joy niet ivm die peesblessure.. die gaat even in een andere box) kwam ze WEL kreupel uit haar stal.
(zoals elke dag..)
Uit stal komen --> kreupelen
eenmaal uit stal --> niets aan de hand ( heel af en toe een misstapje.. alsof ze op iets scherps staat.. maar daarna gelijk weer over)
schiet mij maar lek ......
het is dat ik weet dat een paard niet slim genoeg is om te verzinnen dat hij kan 'doen alsof'..
maar ik snap hier echt niets van!!!!
ondertussen zou ze met die pees ook weer aan het draven moeten zijn.. maar dat durf ik nu ook niet aan..
IK WEET HET NIET MEER HOOR!!
morgen ochtend bel ik de kliniek op, om te vragen of we deze week langs mogen komen....
maar ik maak me gewoon echt zorgen..
hoe kan het dat een paard alleen de eerste 2-3 stappen met van stal komen ZO kreupel loopt??
en ook zo plotseling???
omdat ze gek gedaan heeft donderdag???? als ze toch iets zo erg verrekt gescheurd verdraaid etc zou hebben, dan zou er toch wel iets dik of warm zijn????
ik stap haar nu elke dag een halfuurtje in het zand.. en geef geen quadrisol meer (aangezien het niet de zool is)...
en hoop dat ik snel terrecht kan in Bodegraven...
maar voor nu maak ik me gewoon echt heel erg veel zorgen, want ik heb dit nog nooit meegemaakt, kan er met mijn pet niet bij wat dit nou weer kan zijn!!
ook nog eens bovenop die peesblessure.. begin ik het wel een klein beetje zat te worden allemaal

iemand zoiets wel eens gezien, of enig idee wat er kan zijn????
wie stelt mij gerust.. of bereid me voor op wat de dierenarts van de week gaat zeggen????

maar dan zou de rest van mijn verhaal nog van toepassing zijn. Op deze manier kun je inderdaad gaan proberen of het lukt om op te bouwen op het harde straks, dat gaat dan inderdaad mooi samen.