Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Curly85 schreef:Op dit moment stap ik al 2 maanden met mijn paard en gaat de genezing erg goed. We zitten op 2x kwartier stappen.
De ellende alleen is dat we vastzitten aan het erf en Ian steeds drukker wordt. Vaak staat het ook nog eens vol auto's en trailers en moet ik regelmatig wachten en soms maar wat aankloten om goed te kunnen stappen.
Ook wordt hij steeds vrolijker en bokt hij regelmatig eens flink. Voor mij zelf geen probleem maar ben als de dood dat hij een auto ramt.
Zou je ook kunnen laten stappen in de molen? Het is wel een rondje natuurlijk maar in ieder geval stapt hij voldoende door en hoef ik niet steeds toeren uit te halen.
Ik weet het zelf niet zo goed en mijn DA is op dit moment op vakantie. Iemand van stal heeft zo haar paard ook weer opgebouwd. Het zal ook niet alleen maar molen zijn maar wel die keren als het gewoon te druk is op het erf. Op de weg is met een rondspringend paard ook geen optie namelijk.
Wie weet hier iets van en kan mij een nuttig advies geven???
gientje3 schreef:Van mijn da mag meindert absoluut geen scherpe wendingen maken en als de paarden moeten draaien gebeurd dit toch in een molen of niet? En de da zei gecontroleerde bewegingen en controle heb je het beste als je met hem samen loopt ook al is hij een lekker bommetje aan het worden.
groetjes regina en succes verder
Curly85 schreef:Enig idee hoe veel scherpe bochten een paard maakt in zijn stal?
Daarnaast is in de molen op dit moment meer gecontroleerd stappen mogelijk dan aan de hand.
Ik mag inderdaad ook onder het zadel maar wil hier nog even mee wachten.
Van mijn DA mocht het wel maar niet elke dag. Maar het gaat niet dus einde verhaal helaas