Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Somebitch schreef:Hier ben ik het niet mee eens, een paard of pony zijn hoeven worden juist slechter van een ijzer.. Daar begint het allemaal mee..
Verder vind ik dat je het met natuurlijk bekappen en de juiste ondergrond etc het echt wel voor elkaar krijgt om het paard zonder ijzers te laten staan..
) wedden dat na dag 1 zijn hoeven gaan brokkelen en scheuren? Somebitch schreef:Dus jij wilt zeggen dat iedere 3 a 4 maanden een paard dood ging omdat zijn hoeven te lang waren.
Als jij een paard nu op ijzers zet.. Je laat hem daar 10 jaar op staan.. Vervolgens wil je niet meer dat hij ijzers heeft omdat hij met pensioen is (ik zeg maar wat hoor) wedden dat na dag 1 zijn hoeven gaan brokkelen en scheuren?
.
. En over NB heb ik al hele verschillende verhalen gehoord, zowel positief als negatief dus ik denk dat dat ook niet op gaat voor iedereen. Citaat:Natuurlijk!! anders had de natuur een paard ijzers mee gegeven bij de geboorte :s

Roxxiejj schreef:Mijn paard kan ook niet zonder: haar voorhoeven groeien verschillend en aangezien ze veel peesblessures heeft gehad, meoten haar hoeven dezelfde stand hebben, zodat de pezen niet teveel oprekken (bij bijvoorbeeld lange hoeven). Ze loopt ook op eggbars, om dit probleem te verhelpen.