Ik had even een vraagje. Ik ben 15 jaar en ik werk op een manege. Het is heel kleinschalig want een paar jaar geleden zijn alle paarden verkocht en er zijn nu nog maar 10 pony's. Op Zaterdag doe ik dus staldienst en zadel ik de pony's op en veeg de stal en hou de kinderen een beetje bezig. Nu heeft een pony'tje dus mok. Het is niet zo erg maar er moet wel wat aan gedaan worden. Aangezien ik er niet heeeeel veel verstand van heb omdat ik verder nog nooit met mok in aanraking ben geweest hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
De sokjes van de pony heb ik al afgeknipt en ik heb het de plek gewassen met betadineshampoo. Daarna zei iemand dat ik er een of ander zalfje dat sanoderm heet er op kon smeren (Dat hebben we nog liggen van een pony die korsten op zijn benen had, verder niet belangrijk). Dat heb ik dus ook gedaan maar mijn vraag is nu eigenlijk of dit wel helpt?? We hebben niet zo veel spullen liggen en ik denk dat de eigenaar ook niet echt zin heeft om allemaal speciale zalfjes te kopen maar ik wil natuurlijk wel graag dat de pony weer geneest en dat ie niet over een week kreupel ervan loopt. We hebben bijvoorbeeld wel uierzalf staan. Zou ik dat na het wassen ook kunnen gebruiken en moet ik het been nu elke dag wassen met shampoo en wanneer moet ik daar mee ophouden?? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want zelf kom ik er niet echt uit zo
Alvast heel erg bedankt!!
)