Ik heb een NRPS pony van 12 jaar. Ik rijd L2 met winstpunten voor het M1, maar er zit een probleem. Mijn pony heeft een slot op zijn achterbeen. Dit heeft hij al sinds de geboorte. Toen we hem kochten bleek het met het rijden niet echt effect te hebben. Maar nu ik hoger in de sport kom moet dat achterbeen gaan ondertreden, wat dus niet lukt zoals ik dat gewild had. Hij word door de smid al anders bekapt en ik heb er wat over gelezen op het internet. Heeft iemand misschien nog tips of informatie die gebruikelijk zou zijn? Ik ben zelf een meisje van 15 jaar en zou graag met hem naar het Z rijden. Ik rijd ook afdelingsdressuur; viertal en kúr op muziek. Afgelopen zomer zijn we nederlands kampoen geworden en met de kur op muziek zijn we al een eind op weg. Het kán dus allemaal wel. Maar steeds als ik hem uit zijn stal haal blijft het vast schieten. Na een paar keer op en neer gelopen te zijn trekt het weg, met het rijden zit het verder ook niet op slot maar zo gauw ik een oefening moet rijden op het achterbeen (overgangen, achterwaarts enz.) levert dat problemen op. Wie kan me helpen?
Dit ben ik op baccaro:

.