straalkanker, HELP ME!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eigenwijs23

straalkanker, HELP ME!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 12:37

Hallo, mijn fjord van 12 heeft sinds december 2005 last van straalkanker. eerst had hij het aan 2 hoeven, maar na 2 maanden op de kliniek te hebben gestaan en ontelbare ritjes naar de kliniek toe dachten we dat hij eindelijk genezen was. maar sinds een maand is het weer terug. (gelukkig nu maar aan 1 hoef) zijn hoeven zijn nu al 6x volledig leeg gehaald. hij staat onder behandeling van dierenartsen en de gebroeders van nassau. de straalkanker is niet ontstaan door rotstraal en ik ben er elke x vroeg genoeg bij geweest. maar de hoeven zijn dan een tijdje goed en opeens de volgende dag zit er al enorme woekering. ik behandel het met jodiumkristalen die de woekerende cellen moet doden. maar ze blijven steeds terug komen. heeft er iemand hier ervaring mee of tips? je zou me er enorm mee helpen omdat de dierenarts en kliniek en hoefsmidkosten enorm hoog worden en dan spreek ik over RUIM 3000 euro wat ik er al aan heb uitgegeven.

TNT

Re: straalkanker, HELP ME!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:57

jeetje ik zou je de gebroeders nassau aanraden maar daar ga je al bij, ik heb het zelf niet meegemaakt, maar veel sterkte

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 13:02

de gebroeders van nassau zijn de besten, maar die zitten er ook een beetje mee vast omdat het steeds terug blijft komen. ben echt een beetje ten einde raad. ze kunnen niet steeds heel die hoef leeg blijven halen. en ik wil hem absoluut niet kwijt.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:04

jeetje, ik kan je niet helpen maar ik wil je wel even sterkte wensen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:04

http://www.rwlquality.nl/page/behandelingen.php?lang=nl

Deze hoefsmeden hebben het paard van een vriendin van mij weer goed gekregen.
Die had het aan 4 hoeven en de "normale" behandeling van wegsnijden/antibiotica/prednison etc. bood geen soelaas. Het kwam steeds terug.

Rene Vroom heeft het paard weer helemaal goed gekregen. Niemand had eigenlijk gedacht dat dat ooit nog zou gaan gebeuren.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 13:13

mijn fjordje had het ook aan alle 4 de hoeven. die andere drie waren de eerste x al weer goed, maar rechtsvoor blijft het steeds terug komen. ik zal die rene vroom eens proberen. maar wat ik uit z'n site opmaak is dat hij het zelfde handeld als de van nassau's. maar wie niet waagt wie niet wint. bedankt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:16

Rene Vroom snijdt veel minder en werkt vooral met hoefschoenen met vloeistoffen. Ik hoop dat het voor die van jou net zo goed uitpakt als voor die van mijn vriendin.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 13:55

ik ga het in elk geval even proberen.

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:52

rot voor jullie zeg! heel veel sterkte ermee en hou je taai Ach gut rot voor jullie zeg! heel veel sterkte ermee en hou je taairot voor jullie zeg! heel veel sterkte ermee en hou je taai

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:53

heb ik vaker met een bericht plaatsen! sorry

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 20:25

is oke.. zijn maar weinig mensen die er ervaring mee heben geloof ik.

grosdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:08

Riss schreef:
jeetje, ik kan je niet helpen maar ik wil je wel even sterkte wensen.

Ook ik weet er niet veel vanaf, maar ik wens je sterkte iig!

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 14:53

jammer dat er niemand hier is die er ervaring mee heeft, maar allemaal bedankt voor jullie medeleven het is een zware tijd.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:55

Er stond een paar maanden terug een heel stuk over in de bit, het paard kreeg geloof ik antibiotice voor heel iets anders en op eens werd de straal kanker ook een stuk minder. Ik ga dat blad eens even opzoeken voor je.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:00

Het klinkt misschien stom maar ik heb gehoord via via dat ze met een nieuwe behandeling voor kanker bezig zijn...
Die kan je makkelijk toe passen op je paard.
Die mensen die er mee bezig zijn die beweren dat je kanker kan stoppen met zoutoplossingen, het hele preciese weer ik er ook niet van hoor.
Maar je kan het altijd proberen, maak een zoutoplossing in een emmer water en zet zijn hoeven er in.
Baat het niet dan schaad het niet.

Heel veel sterkte.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 17:04

weet je toevallig de verhoudingen er van? ben bang dat als je gewoon zout oplost dat dat in de bloedbaan terecht komt en dat erg schadelijk kan zijn. doordat m'n eigen smid de woekering heeft weggesneden is er weer een open wond ontstaan.
maar toch bedankt

Marlo_es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:50

Woow,ik heb hier niet veel ervaring mee maar toch heel erg veel sterkte!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:08

mijn merrie heeft ook al meer dan 2 jaar straalkanker aan de vier voeten ..Bij Van Nassau heeft ze zes maanden op de kliniek gestaan ..kostprijs over de 8000 € ,omdat ik ook via via hoorde dat het steeds terugkomt heb ik hun dat ook gevraagd maar ze garandeerden dat dit niet het geval zou zijn dus ik kreeg een clean paard terug ..helaas na 2 maanden was het alweer terug en kon ze opnieuw voor 6 weken bij hun staan en terug 1500€ kwijt ...dan stond ze terug thuis ..maar helaas komt het steeds terug .
Ze is in Duitsland terug geopereerd en in nabehandeling geweest bij een speciaal rehab centrum maar ook daar was ik duizenden €€€ kwijt en het beterd dan wel maar komt steeds terug ..
De producten van Vroom heb ik ook allemaal in huis gehaald ..helaas beloofd het net als alle andere behandelingen veel maar daar blijft het ook bij .Mijn merrie staat nu thuis ...de smid houd alles om de twee weken bij ,ze staat onder prednosilon en ik verzorg de hoeven dagelijks met cavalor dry feet en een speciale olie die mijn smid gemaakt heeft ...ik begin er nu wel zelf een beeje mee weg te kunnen ,heb zelf een renette gekocht waar ik de slechte delen mee wegsnijdt en dan gelijk het product op kan doen ..dageleijk controleer ik haar hoeven en zie ik wat er gedaan moet worden ...
want nat is niet goed maar te drook is ook niet goed en daarop baseer ik me om te zien wat er die dag opmoet ...ik denk dat haar twee voorbenen gered zijn die zien er nu redelijk goed uit en staan toch al twee maanden "droog " en wat er van hoorn groeit is van goede kwaliteit ..ik hoop met veel geduld nog de twee achterbenen ook te kunnen redden ...wat ik nu heb is dat het alleszins onder controle heb ....de merrie blijft in het werk dus de hoefbeentjes blijven werken ..op die klinieken staan ze gewoon maanden stil en ik denk niet dat dit voor een paard goed is

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:17

Mijn man is hoefsmid en heeft voor een klant in Duitsland bij de dierenkliniek Arts en Dier in Klijndijk (Drenthe) een heel goed middel tegen straalkanker gehaald. Deze mensen hadden ook van alles geprobeerd en niets hielp. Het wordt door een van de dierenartsen (Bert van Ittersum) zelf gemaakt en kost in verhouding heel weinig (een euro of 25 geloof ik).
Deze mensen hebben na het eerste potje met een tussenperiode nog een keer een potje gehaald en de klachten zijn nu al zeker 1,5 jaar weg. Wel heel goed opletten met aanbrengen, dit moet altijd met handschoenen aan en mag absoluut niet met de huid in aanraking komen.
Wel zaak is het een hoefsmid te hebben die de kanker goed weghaald maar daarvoor zit je bij van Nassau goed hoor.
telefoonnummer is via www.artsendier op te vragen.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 20:41

weet je toevallig ook hoe dat spul heet? heb van de van nassua's ook een doorzichtig middel gekregen wat nieuw is en wat zorgt dat de slechte cellen afsterven en de goede juist stimuleerd worden. het werkt wel, maar niet goed genoeg. heb nadat m'n paardje voor de 2de x op de kliniek stond besloten dat ik hem thuis hou, hij liet zich bijna niet behandelen als ik er niet bij was, en anders moest ik elke dag bijna ander half uur rijden om er te komen. en de kosten liepen zo erg op dat het op den duur bijna niet meer op te brengen is. nu heb ik er steeds telefonische contact over, en na al dat gedoe heb ik voldoende inzicht gekregen om het zelf te behandelen, maar ik zou zo graag willen dat hij er helemaal van zal genezen. hij heeft het nu gelukkig nog maar aan 1 hoef, maar dat blijft maar steeds terug komen. zo gaat het een week goed en opeens zit het er weer.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:47

Weet helaas niet hoe het heet, volgens mij heeft het geen naam daar de dierenarts het zelf maakt. Bel gewoon de kliniek op en vraag het aan de arts zelf dan kan je ook horen wat de samenstelling is. Succes.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:48

Het is trouwens niet doorzichtig maar wittig en behoorlijk dun.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:58

Wij hadden ook een merrie met een uit de hand gelopen rotsraal, die overging in hoefkanker. De term kanker is overigens misleiding, het gaat hier om een ongeremde bacteriegroei, een carcinoom is wat anders. We hebben haar naar de kliniek gebracht, daar is ze drie keer geopereerd, iedere keer kwam er een klein stukje weer terug, wat niet wilde indrogen. Uiteindelijk de meriie opgehaald en met cavalor dry feet en een prednisolon kuur alles onder kontrole gekregen. Ze is nu een jaar er van af.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 15:21

weet precies wat het inhoud, die van mij heeft nooit rotstraal gehad en ook nooit problemen gehad met z'n hoeven, het is gewoon spontaan ontstaan.

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:31

Mijn merrie heeft ook straalkanker.
Ze had het twee jaar geleden aan 1 hoef, ze is toen helemaal genezen maar nadat ze ziek is geweest heeft ze het aan drie hoeven teruggekregen.
Op dit moment heeft ze het alleen nog maar aan 1 hoef en zelfs die is bijna genezen.
Toch ga ik ervanuit dat het altijd terug kan komen.
Mijn hoefsmit komt iedere twee/drie weken om het overtollige weg te snijden
en verder hou ik het iedere dag bij (Net als Libke), ik maak het goed schoon en haal de troep evt. met een renette weg.
Ik heb twee hoeven met honing (koudgeslagen acasia honing) behandeld en 1 hoef
(de meest erge hoef) met jodium dit om te kijken wat beter werkt.
Met beide heb ik een goede ervaring.
Nadat ik de hoef heb schoongemaakt stop ik een watje met de jodium
of de honing in de opengesnede gleuf van de straal.

Afbeelding

Afbeelding