natuurlijk bekappen ik geloof het!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bramante2007

natuurlijk bekappen ik geloof het!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 20:39

ik heb mij nieuw haflinger half jaar toen ik haar net had wist ik niet dat ze zullen slechte hoeven had. ze had heel erg last van brokkel hoeven daarom kon ze van de zomer niet lekker het land om ivm de yzer die eraf zullen gaan vervolg dat de hoef steeds korter werden. vier weken terug id er een natuurlijke bekapper geweest de yzer zijn er af en wonder baarlijk ze brokkelen niet meer. ze loop wel iets gevoelig als er ongelijke steen er ligt maar dat heb even de tijd nodig ze heeft er geen pijn aan. en rijden gaat ook super ze loopt veel ruimer en struikelen is over. ik ben te vrede met deze natuurlijke bekapper en jullie???
hetschilt me een hoop geld ook!!!

tinkersjakie

Re: natuurlijk bekappen ik geloof het!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:34

Citaat:
ze loop wel iets gevoelig als er ongelijke steen er ligt maar dat heb even de tijd nodig ze heeft er geen pijn aan.

En dit vind ik ook niet kloppen, je paard heeft geen pijn maar loopt wel gevoelig.........waardoor loopt ze dan gevoelig? Sorry hoor maar dat snap ik niet.

Ik denk dat de vorige hoefsmid gewoon niet goed is geweest, een paard struikelt echt niet als de ijzer er goed onder gezet wordt.

Ik zelf heb mijn paard zonder ijzers staan maar heeft nooit geen last ook niet na het bekappen, en mijn zus haar paard staat op ijzers maar die heeft er ook nooit geen last van en vallen er ook niet uit als ze op het land gaan.

Lees dit in een ander topic van je
Citaat:
hoefsmit wordt nu bij mij 25 euro omdat ik natuurlijk bekapper heb

Zoveel betaal je ook gewoon voor een bekapbeurt hoor, ik betaal trouwens maar 20 euro voor bekappen. En is een zeer goede hoefsmid.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:53

Fijn dat het zo goed gaat met zijn hoeven nu Lachen
Dat gevoelig lopen kan goed zijn omdat je paardje nu voor t eerst zonder ijzers loopt, zal vast snel beter gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:55

Mooi dat het goed gaat, maar je paard hoort niet gevoelig t lopen

Mijn paarden worden ook NB bekapt maar lopen allemaal niet gevoelig...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:41

Geloven?? als in Afgod ? Hmm, dat is nog een slag erger dan volgelingen.........
Tevreden zijn over iets is één ding, maar aanbidden..............

Janneke148

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:44

Ik heb precies hetzelfde gehad, heel veel struikelen (moest gewoon uitkijken en er steeds op letten) en brokkelhoeven. Had er ook nog eens HKO onsteking bij.

Ik bekap hem nu ook natuurlijk en het gaat echt geweldig! Hij struikeld niet meer (heerlijk is dat he) en er brokkeld niks meer af. En de HKO ontsteking is over! Haha! Dat hij wat gevoelig loopt is niet erg, dat is de overgang, gaat vanzelf over maar geef het wel de tijd! Waar je paard erg gevoelig loopt (bv op kiezels) kun je dan beter niet op lopen, komt vanzelf wel!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:59

ik bekap mijn paard al meer dan twee jaar met volle tevredenheid zelf, volgens de witte lijn methode van paardnatuurlijk

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:01

ik denk dat élk paard het niet fijn vindt, als er een dikke steen onder de hoef ligt, en in de zool drukt Ja

ikke schreef:
Geloven?? als in Afgod ? Hmm, dat is nog een slag erger dan volgelingen.........
Tevreden zijn over iets is één ding, maar aanbidden..............

jammer ikke... dat zijn dan weer je eigen hersenspinsels die dit er van maken hè
Laatst bijgewerkt door Pellie op 03-11-06 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:02

Struikelen met ijzers betekent vaak dat de hoeven te lang zijn en dat er eerder nieuwe ijzers onder moesten.

Wat betreft de nette hoeven: mijn Haf heeft 's zomers ook brokkelhoeven, nu niet meer (nu de winter er weer aankomt en de lucht minder droog is) en ze worden gewoon 'regulier' bekapt.

Kijk alsjeblieft uit met dat natuurlijke gedoe! Voor je het weet kun je je pony wegbrengen. Er is eerder een topic geweest van een meisje wiens peerd totaal naar z'n grootje was.

Ik betaal overigens 17,50 per paard voor bekappen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:05

Quellian schreef:
Kijk alsjeblieft uit met dat natuurlijke gedoe! Voor je het weet kun je je pony wegbrengen. Er is eerder een topic geweest van een meisje wiens peerd totaal naar z'n grootje was.

zoals al wel vaker genoemd 1 'misser' op 1000 tevreden mensen die hun paard natuurlijk (laten) bekappen

'gedoe' klinkt ook niet echt vriendelijk, ik zeg toch ook niet 'dat gezeur met ijzers'

onder dit topic de tevreden gebruikers van NB viewtopic.php?f=99&t=599002&hilit=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:09

Arabesk schreef:
Quellian schreef:

zoals al wel vaker genoemd 1 'misser' op 1000 tevreden mensen die hun paard natuurlijk (laten) bekappen

'gedoe' klinkt ook niet echt vriendelijk, ik zeg toch ook niet 'dat gezeur met ijzers'

onder dit topic de tevreden gebruikers van NB viewtopic.php?f=99&t=599002&hilit=

Gezeur met ijzers, ben ik helemaal met je eens Haha!

Maar ik hoef het niet te lezen hoor, ik heb een héél uitgesproken mening over natuurlijk gedoe, maar ik denk niet dat dit de juiste plaats is voor die discussie Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:29

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:30

Ik voel die behoefte niet hoor. Ik hoef mijn overtuiging niet zozeer op te dringen aan anderen Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:10

ik hoop dat het met de hoeven beter gesteld is dan met het schrijven.
Volgende keer misschien even je bericht doorlezen voor je op verzenden klikt?

Ik betaal trouwens bij een traditionele smid 10 euro voor mn shet en 25 euro voor mn haf

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:23

stef schreef:
ik hoop dat het met de hoeven beter gesteld is dan met het schrijven.
Volgende keer misschien even je bericht doorlezen voor je op verzenden klikt?

iets minder uitroeptekens in de titel ook enzo Tong uitsteken
en 'geloven' vind ik nou ook niet het handigste woord dat gekozen is door TS Clown

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:27

Arabesk schreef:
en 'geloven' vind ik nou ook niet het handigste woord dat gekozen is door TS Clown

Hihi, niet echt nee, dan kun je pas echt van een "bekeerling" gaan spreken...... Haha! Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:04

Het is maar net hoe je het woord 'geloven' opvat.

Voor de meeste hier wordt het gelijk een heilig woord Duivel .

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:30

Laat ik het even verduidelijken. Lachen Bramanta heeft zich enige tijd zorgen gemaakt over de hoeven van haar haflinger.
Slechte hoeven veel brokkelen en erg kort. Haar toenmalige smid gaf haar het advies om de pony niet meer in de wei te zetten.
Nu loopt haar pony voor het eerst met blote voeten dus ik snap het op eieren lopen wel.
Ik zie eigenaar en pony iedere dag en het ziet er gewoon goed uit. Zelf wordt mijn paard traditioneel bekapt.
Ze is gewoon blij dat het nu lekker gaat vandaar het "Ik geloof het".

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:39

Dat op eieren lopen gaat vanzelf over. Mijn paard had dat ook na 8 jaar op ijzers te hebben gestaan. Ze zijn er nu zo'n 3 jaar onderuit en zijn bijna weer 100%.

gewoon goed luisteren naar je paard...veel berm opzoeken met rijden en af en toe even op de weg.
Dit kun je steeds wat langer doen en zo uitbreiden naar de draf.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:50

Andrew had met ijzers ook erg last van scheuren in de hoeven. Daar had hij voorheen nooit last van, dus hem er weer afgehaald. Nu gaat het weer veel beter.
Hij is erg gevoelig als hij net bekapt is, en heeft een dunnen zool en iets gekanteld hoefbeen waarvoor hij jaren terug in ermelo speciaal beslag kreeg. Daar liep hij inderdaad super op, op de straat draven, lange buitenritten, maar na een aantal keer speciaal beslag door mijn hoefsmid bleef het dus niet meer zitten.

Nu rijd ik hem minder intensief (1 tot 3 keer per week, af en toe wandelen of buitenritje), en is het de moeite van het opnieuw proberen niet waard. We besparen ons veel geld op deze manier.
Zou ik hem intensiever willen gebruiken, dan zou ik toch weer zoeken naar alternatieven (kunsstof beslag?) omdat die zooltjes met siliconen hem vleugeltjes gaven...

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:06

Mooi dat het zo goed gaat,

Mijn paard heeft 14 jaar op ijzers gelopen (bij vorige eigenaar), ik heb ze er gelijk afgehaald, eerst inderdaad ook wat gevoelig lopen, maar nu zijn we 2 maanden verder en hij loopt op alles goed, grind, stenen noem maar op.

Mijn jonge paard heeft nog nooit ijzers gehad (krijgt ze ook niet) en die heeft nog nooit gevoelig gelopen op grind, stenen o.i.d.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:09

Banjer wordt ook natuurlijk bekapt (door Hans Arendse).. Lachen
en gelukkig gaat het heel goed, we rijden veel over asfalt, en Banjer heeft nergens last van.

Verder ben ik van mening dat NB niet voor ieder paard geschikt is... soms zijn ijzers een "noodzakelijk kwaad".... bij ons op stal bv. staat een merrie met Artrose 3 of 4... zonder haar speciale beslag zou ze niet meer kunnen lopen. Tuurlijk, met natuurlijk bekappen zou je ook een heel eind kunnen komen, maar soms is het geen goed idee om iets wat goed werkt te veranderen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:33

'wat goed werkt'

daar zijn de meningen nog over verdeeld Cool

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:48

het paardje waar ik het over heb loopt nog prima, iets wat zonder het speciale beslag niet zo zou zijn... dus in dit geval "werkt het goed"....

Banjer, een ander paardje op stal en een paardje dat van stal is verhuisd worden natuurlijk bekapt, en die doen het er prima op... dus dat "werkt ook goed".... Lachen

bramante2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 19:05

ik ben blij dat er nog positief mensen zijn sommige kunnen wel erg negetief reageren nou het gaat prima met mij paardje en het gaat steeds beter.