Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mist schreef:Heb je tekenbeten ook uitgesloten ? ziekte van lyme kunnen ze ook wisselend kreupel van zijn.
KiWiKo schreef:Mist schreef:Heb je tekenbeten ook uitgesloten ? ziekte van lyme kunnen ze ook wisselend kreupel van zijn.
Is dat zo???
zal het opslaan in het kamertje "intressante info"
orsini schreef:heb je er wel eens aan gedacht dat het misschien kan komen door verkeerd beslag? Omdat je zegt dat het elke keer na een aantal maanden terugkeert en ze na verloop van tijd beter loopt. Wellicht wordt ze toch net verkeerd bekapt/beslagen waardoor ze een tijdje kreupel is maar na verloop van tijd went aan de stand en beter gaat lopen. Als je smid dan weer komt begint het hele verhaal natuurlijk weer opnieuw. MIsschien handig om eens een tijdje dagelijks bij te houden wat je doet en wat er met je paardje gebeurt. Evt is er een trend te vinden.
succes!!

. Zie de reactie van Tulandro. Maar toch heel erg bedankt voor het meedenken. Ptries schreef:Mijn paard wordt steeds om onverklaarbare redenen kreupel aan haar voorbenen (meestal rechtsvoor, soms ook links).
Ze loopt dan eventjes heel erg kreupel, daarna neemt de mate van kreupelheid geleidelijk af, maar meestal duurt het toch zo'n maand of 2 à 3 voordat ze weer goed loopt.
Inmiddels zijn er diverse onderzoeken geweest om de oorzaak te achterhalen, maar er is niks te vinden.
Op uitverdoven reageert ze niet, ze loopt dan nog net zo kreupel als voorheen. Op foto's en echo's is niks te zien. Rug is ook nagekeken, uitgesloten dat het daaraan ligt.
Ze reageert ook niet als er op andere plekken hals/borst etc. druk gegeven wordt.
Graag wil ik van mensen hier horen wat voor andere manieren er zijn om diagnoses te stellen, of dat iemand wellicht weleens een probleem als dit bij de hand heeft gehad en hoe dit toen behandeld/opgelost werd. Of goede ervaringen met klinieken (niet de Uithof, daar ga ik sowieso niet meer heen).
Ik heb ook al overwogen of het wellicht aan mijn manier van rijden ligt, maar we hebben op stal allemaal van dezelfde persoon les en niemand heeft deze problemen. Ook rijdt ik nu alweer een lange periode naast mijn eigen paard meerdere dagen in de week het paard van een stalgenootje en die heeft nergens last van, evenals andere paarden die ik regelmatig rijdt.
Ik heb zelf al overwogen om een holistisch arts (Laarakker?) raad te plegen, maar hoor daar hele wisselende verhalen over. Verder overweeg ik Scintigrafie (schrijf ik dat zo goed) of zo'n warmte-machine, maar ik weet niet hoe de ervaringen daarmee zijn?
Ook aqua-therapie heb ik overwogen, maar het lijkt mij dat er dan toch eerst een diagnose moet zijn?
Ik maak sowieso een afspraak met de fysio voor haar, maar wil graag weten of er mensen zijn met ervaringen/aanraders op dit gebied.
Edit: Ook voor de wat alternatievere methoden sta ik open, wil gewoon graag erachter komen wat ze mankeert en wat eraan gedaan kan worden.