vandaag is ons nieuwe aanwinst bij ons gekomen.afgelopen week zijn we bij haar gaan kijken en heb haar even gereden.de merrie liep regelmatig,nu nog,dus niet kreupel.Nu zet ik ze in de wei en ze loopt erg vreemd met haar achterbenen.Het is moeilijk uit te leggen,maar ik probeer het,ze sleept met haar achterhoeven,tilt ze niet goed op.Verder zijn haar ledematen droog (geen vocht of wondjes niets aan te zien).Ze loopt een beetje,tja elastiek.Zelfs mijn ouders a- paarden mensen viel het op dat ze achter wel heel raar loopt.ik wilde eerst de zoekfunvtie proberen maar die werkt helaas nog niet,ik weet niet of het in het goede topic geplaatst is misschien is het wel rijtechnisch.De merrie word zo en zo nog gekeurd door de veearts (er worden geen foto's gemaakt,merrie gaat dienen als recreatie).Dit gebeurt a.s. maandag omdat het nu kort dag is en morgen zondag.(helaas want ik maak me best wel ongerust).de merrie is 4 jaar, werd 1x maal in de week een bosrit mee gereden, niet erg intensief dus.Ze heeft wel wat last van overgewicht (vind ik ) en ze heeft ongeveer anderhalf uur op de trailer gestaan.het is aan beide achterbenen.
herkent iemand dit?voor meer info vraag het ik ben zeer benieuwd en hoop natuurlijk niet dat onze nieuwe aanwinst een miskoop is geweest.
Bij het de 1e keer kijken liep ze goed,regelmatig in stap draf en galop.
Ook op het harde.Kan het zijn dat het medisch is of kan het zijn dat de achterhand (de spieren nog niet goed ontwikkeld zijn?)Mijn hengstje is twee maar tilt netjes zijn benen op.Overigens kan ze ze wel hoog optillen om in haar nek te krabben of om naar een daas te slaan.ze heeft het aan beide achterbenen.Wie heeft enig idee wat het kan zijn?Zou een spatproef kunnen helpen?Eventuele andere tips?