Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Onyx88 schreef:Ijzers helpen denk ik wel meer de hoe "bij elkaar" te houden. Maar wat zijn nadelen van ijzers tov brokkelhoeven?
Onyx88 schreef:De hoeven moeten sowieso bekapt worden, dat is sinds februari niet meer gebeurd.
tamary schreef:Wat je in elk geval kan doen is de voeten goed nat maken, ong. 10 min in de modder, emmertje, afspuiten, etc. en dan 10 min stappen op het harde. Dan kan het vocht goed in de hoef trekken. Daarna kan je invetten om het vocht erin te houden.
tantjeuh schreef:mijn paard heeft rechts voor een enorm slechte hoef.. en kan gewoon niet zonder ijzers vooraan. (brokkelen dan enorm enorm snel af, en na een dag of twee loopt ze op haar straal) In de winter zou het eventueel nog gaan, zomer zou een ramp zijn..
Citaat:Al eens gedacht aan natuurlijk bekappen ? worden hoeven sterk van !!!. zie maar eens bij natuurlijke bekappers via google. Sommige zeggen dat het beetje een hype is, maar ik heb nu met eigen ogen kunnen ervaren dat de hoeven er prachtig uit komen te zien!!!. Ik zou GEEN hoefijzers eronder doen in ieder geval en vaker laten bekappen.
jeske333 schreef:Op de straal lopen goed??? Niet dus..
Ik ben het eens met het feit dat je dan een groter draagvlak hebt, maar niet op de straal.. op de zool..
de straal is er niet op gemaakt om gemiddeld 400 kg te dragen..
Nee, gewoon eerst laten bekappen en als het nodig is een ijzertje, maar dan niet te zwaar nagelen.. voor het behoud van je hoef..
Onyx88 schreef:[De hoeven moeten sowieso bekapt worden, dat is sinds
februari
niet meer gebeurd.
jeske333 schreef:Op de straal lopen goed??? Niet dus..
Ik ben het eens met het feit dat je dan een groter draagvlak hebt, maar niet op de straal.. op de zool..
de straal is er niet op gemaakt om gemiddeld 400 kg te dragen..