Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vla_flip schreef:Ze is nu 18. Toen ik haar kocht was ze 7, en ook toen had ze er al last van. Heb altijd het idee gehad dat de oude eigenaar haar weg deed omdat ze niet zuiver genoeg liep voor de sport, iets wat zij wel ambieerde.
Oei, goed om te weten. Ik ben nog nooit in dergelijke situatie terecht geraakt met haar.
Ze heeft trouwens ook een voetje die iets naar binnenstaat. Haar rechter hoef is niet helemaal recht. Binnenkort komt er een nieuwe hoefsmid, ik zal haar er nog eens naar vragen. Heb niet het idee dat ze namelijk pijn heeft, maar then again ben ik zolang niet echt met paarden bezig geweest dat ik heel veel dingen ook niet snel oppik of zie.
kitobeer schreef:Ataxie. Paard heeft coördinatie problemen. Zal wel in een milde vorm zijn. Had die van mij ook. Deze is later overkop gegaan halswervel gebroken en uiteindelijk ingeslapen was net geen 5j geworden. Is gevaarlijk om te berijden. Omdat je samen flink kan vallen doordat je paard de volldige aansturing van het zenuwstelsel niet onder controle heeft.
vla_flip schreef:Update: dierenarts is geweest. Buigproef gedaan en inderdaad is haar rechterbeen minder dat linkerbeen. Heb een kuur meegekregen om te kijken of dat helpt om het soepeler te maken en kijk per dag aan hoe regelmatig ze loopt.
Gisteren nog weer gereden, en toen is ze niet gestruikeld, dus ze heeft zeker nog haar goede dagen!
Het is zeer waarschijnlijk artrose in rechtervoorbeen, maar nog licht dus ze kan eig nog van alles, als er maar geen overbelasting plaatsvindt.