Ik zal bij het begin beginnen... deze natte zomer is niet goed voor hoefjes met ijzers, althans bij Prada.
20 juni zijn haar beide ijzers er lelijk onder vandaan gekomen in de de wei( modder). Op naar de hoefsmid, er was weinig hoefwand over om goed alle nagels erin te krijgen, maar met vakmanschap en een soort kit/ lijm zaten ze er weer keurig onder

10 augustus kwam de smid weer op stal voor mijn andere pony en hebben we besloten om Prada direct ook weer te beslaan om te voorkomen dat de ijzers los gingen zitten en dus weer eronder vandaan zouden gaan op de verkeerde manier.
Er was al weer wat meer wand, maar nog steeds moest er wat kit/ lijm bij om te zorgen dat het goed bleef zitten voor min 7 weken.
Zonder de kit/ lijm maar met nagels

In de folie, zodat de glu goed uithard

Klaar

Helaas zijn afgelopen maandag beide ijzers ergens achter gebleven in het land.... 5 weken te vroeg en niet op de gewenste manier eraf.
En haar hoeven waren om te huilen...

Vandaag kwam de smid weer en aangezien de hoeven niks meer kunnen hebben, besloten om er glushu’s onder te plakken. Glushu's zijn ijzers die om en onder de hoef geplakt worden.
Als het goed is blijven ze er 8/10 weken onder zitten.

Helpen jullie duimen.
Zijn er hier mensen met ervaring met glushu? Voor de geïnteresseerden wil ik hier wel af en toe een update geven.
Mijn hoefsmid is een echte vakman die meedenkt en veel ervaring heeft hoefproblemen en dus oplossingen.
Prada kan helaas niet zonder ijzers, nu al helemaal niet, maar als haar voeten weer goed zijn ook niet omdat ze een afwijkende beenstand/ bokhoef heeft. Dus daar geen commentaar op graag.
Bedankt voor het lezen van dit toch lange verslag.