Ik heb een vraagje. Ik ben zelf helemaal niet thuis in de wereld van het beslag/hoefschoenen etc. maar met mijn verzorgpaard loop ik wel tegen een probleempje aan.
Als we op buitenrit gaan en ik draaf over de weg, sleept hij enorm met zijn achterbenen. Hierdoor slijten zijn hoeven ontzettend weg wat natuurlijk allesbehalve goed is voor de hoef. Omdat het best een lange weg is naar het bos, ben ik op zoek naar een oplossing zodat we toch stukjes kunnen draven langs de weg, er is niet overal een berm namelijk.
Ijzeren beslag heeft niet onze voorkeur. Afgezien van het feit dat Rolex dit absoluut niet tof vindt, vind ik dat ook niet nodig voor de paar keer dat we naar buiten gaan. Ik denk dat we zo eens in de twee maanden een buitenrit maken namelijk.
Zijn hoefschoenen dan een oplossing? En welke moeten we dan hebben om ervoor te zorgen dat hij daar niet ook in no time doorheen slijt?
Kun je alleen achter hoefschoenen aandoen, of moet hij dan rondom?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Mocht er een andere oplossing zijn dan sta ik daar ook voor open

[Edit] het slepen komt overigens door slappe kniebanden. Dressuurmatig is dat in de bak op te lossen en hij wordt goed getraind dus dat zit allemaal wel snor.
De training gaat op aanraden van een dierenarts en in de bak gaat het eigenlijk heel goed.