hoi iedereen, ik heb een ouder verzorgpaardje met cushing en erg slechte hoeven. met slecht bedoel ik brokkelende hoeven en hij heeft afgelopen zomer hoefzweer waardoor een scheur is ontstaan, inmiddels al de helft kleiner. de pony staat altijd op een zachte ondergrond. heeft iemand tips/ producten die ik goed voor hem kan gebruiken? als jullie foto's willen zien dan maak ik ze morgen wel even.
Ik kan je Pro Feet 5 star van NAF aanraden. Heb dit vorige (droge) zomer gegeven aan een van de paarden die ik verzorg. Zij had hele erge brokkelhoeven. Maar na een paar weken was dit verholpen
fijn om te horen! moest van de hoefsmid ook in de zomer zijn hoeven elke dat nat maken en hem er een half uurtje in laten staan. werkt ook iets tegen die brokkelhoeven maar helaas niet genoeg, was wel mooi goedkoop geweest
dioni
Geplaatst: 19-03-20 19:01
Wat bij mij erg geholpen heeft tegen brokkelhoeven is tussen de hoefsmid beurten door de hoef zelf bij houden met een vijl. Ik heb nu nooit meer dat er een stukje afbreekt en de flares zijn helemaal weg.
zou ook wel kunnen ja, pony's hoeven groeien alleen totaal niet snel
ellepel
Geplaatst: 19-03-20 19:07
ik ben wel benieuwd naar duidelijke fotos. wat ik enorm goed vind helpen is zeewier. niet alle paarden vinden het lekker door het voer, maar ik zie altijd toch wel dat de kwaliteit van de voeten verbeterd.
dioni
Geplaatst: 19-03-20 19:07
Die van mijn paard groeien ook maar langzaam, ze is nu al 5 maanden niet bekapt omdat het nog niet nodig is vind de hoefsmid. Het gaat ook meer om devorm van de rand behouden
uit mijn hoofd moet je het 2 weken iedere dag smeren en dan 2 of 3 x per week! Maar in de zomer doe ik het iedere dag Nu met de vele regen afgelopen tijd en een natte wei met voorin een vijver zien zijn hoeven er super uit
foto's van opzij (vanaf de grond gefotografeerd) en foto's van de onderkant zijn ook handig. Maar ik begrijp het niet, je vraagt om tips voor producten terwijl die hoeven gewoon een fikse bekapbeurt nodig hebben? Hoe lang is het geleden dat hij bekapt is?
Cherdenise
Geplaatst: 20-03-20 14:04
Ik vind het niet gek dat dit afbrokkelt. Even de hoefsmid bellen