Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
fargo schreef:Hartelijk dank voor de reacties tot nu toe. Hoop op nog meer ervaringen en tips. Heeft iemand ooit een paard iets verdoofd of iets kalmerends gegeven om door deze fase heen te komen?
Dus dat zachter doen was voor hem de oplossing. Zolang we zijn prikkelbaarheid respecteren staat hij tegenwoordig gewoon aan een los touwtje. 
Ook als de DA hem in het bloed verdoofd voor de tanden te doen moet die echt een paar keer bij spuiten. Dus met een roesje valt deze echt niet om. 
Mijn smid beweerd trouwens dat ze voor vaak moeilijker zijn dan achter omdat ze voor eerder de neiging hebben (en je ze het vergemakkelijkt) om omhoog te gaan maar hoe waterdicht die theorie is weet ik niet.
Als ik moest kiezen zou ik toch eerder geneigd zijn om voor te doen dan achter.
fargo schreef:Hartelijk dank voor de reacties tot nu toe. Hoop op nog meer ervaringen en tips. Heeft iemand ooit een paard iets verdoofd of iets kalmerends gegeven om door deze fase heen te komen?
rien10 schreef:fargo schreef:Hartelijk dank voor de reacties tot nu toe. Hoop op nog meer ervaringen en tips. Heeft iemand ooit een paard iets verdoofd of iets kalmerends gegeven om door deze fase heen te komen?
Deze fase? Beslaan duurt toch geen 3 weken? De ijzers zitten er nu onder? Gewoon doen, niet teveel mutsen.