Supertje schreef:Hier ook een ouder paard (tinkerruin, 22 jaar oud) met straalkanker, en de foto’s zien er exact zo uit als bij mijn ruin.
Niet bij ieder paard zie je het typisch bloemkool achtige, bij mijn paard worden het dikke zachte woekerende plekken zoals op jouw foto’s. De bovenste laag heeft een normale kleur, daaronder is het wittig, zacht en nat/snotterig. Beetje kwark achtig idee.
Hippozin etc werkt hier niet. Ik behandel het met blauwe antibiotica spray en cortavance spray (corticosteroïden spray). Wekelijks als het rustig is, dagelijks als het erg actief is. Daarnaast krijgt hij als het echt weer erg wordt een kuur prednisolon, misschien 1x in de 1-2 jaar, en dan verdwijnt het volledig (na een half jaar is het wel weer terug) Hij heeft inmiddels zeker 6 jaar straalkanker op alle 4 de hoeven, en is er nooit kreupel op geweest, behalve de ene keer dat ik alles weg heb laten snijden. Compleet ellendig paard, doodongelukkig en veel pijn. En kwam ook terug, dus vandaar deze behandeling waarmee hij het prima doet. Dit paard is overigens niet met pensioen en hartstikke fit. Loopt dressuurmatig, regelmatig nog een flinke sprong, en ook buitenritten waarbij hij zelfs op grindpaden prima loopt.
Dit klinkt positief chirurgie is namelijk ook echt geen optie. Dankjewel voor je reactie!