Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
capopjekop schreef:Je hebt hoefschoenen met rubberen zool. Niet gemaakt voor dit doel maar het valt te proberen. Al haal je daar de oorzaak niet mee weg. En je blijft een druk paard houden wat vervelend kan zijn voor andere mensen. Zelf zou ik er liever voor kiezen er maar een mee te nemen want zelfs met demping zou ik niet ontspannen kunnen rijden. Er blijft altijd risico dat hij zich los trekt of juist vast komt te zitten.
Laat hij zich afleiden? Anders eens een hooinet meenemen in de trailer als je dat nog niet hebt.
8nnemiek schreef:Lastig probleem!
Is er niemand die je mee kan nemen om het paard rustig te houden en te trainen terwijl jij rijdt?
Anoniem schreef:Als je met spullen naar een paard gooit word het mss tijd om je af te vragen of je überhaupt wel paarden moet houden..
meisje2000 schreef:Mijn paard schraapte heel erg als hij op de poetsplaats stond. Kreeg het er ook niet uit. Ik heb op een gegeven moment een rubberen mat neergeld. Gewoon een stuk waar hij met zijn voorbenen op stond. Geluid is dan weg en paard lief vond er niets meer aan en stopte daardoor met schrapen. Moest dus wel elke.keer de mat neerleggen want vergat ik het begon hij weer. Mksschien is dat een optie voor je.
Duplo schreef:Hebben ze daar niet gewoon een stal waar je hem in kan zetten ipv de trailer?
Nobel01 schreef:Is het mogelijk om tussendoor je paard naar zijn eigen stal te brengen dat hij daar rustiger is?
Simoonzel schreef:Zou een yogamat van bijv. de action kunnen of is dat te dun? Zijn waarschijnlijk goedkoop en kun je oprollen.
Dorine92 schreef:Anoniem schreef:Als je met spullen naar een paard gooit word het mss tijd om je af te vragen of je überhaupt wel paarden moet houden..
Kansloze reactie, ik denk dat jij niet helemaal snapt wat er gebeurt. KLENG KLENG KLATS BOEM KLAP KLAP BENG BENG en dat 20 min non stop achter elkaar in een galmende hal op de stenen en je kunt ieder weldenkend mens afvoeren naar het gesticht. Bovendien slaat hij zichzelf stuk want hij gaat steeds harder stampen. En boos toespreken heeft totaal geen effect, buiten het feit dat je jezelf niet eens kunt horen als hij zo tekeer gaat
Dus ja dan gooi ik een borstel of een schoen in zijn richting. Ahhh koetsjiekoetsjie sielughhh. Weet je wat zielig is.. niet ingrijpen en paard zichzelf naar de vernieling laten stampen
AnnoNiemand schreef:Angst bestraffen is een bizar idee. Zorg liever dat hij zich veiliger voelt. Door er een ander paard (Shet?) bij te zetten.
Je paard doet dit niet om jou te irriteren maar omdat hij gewoon echt bang is. Voor jou lijkt deze angst irrelevant, maar evolutietechnisch is alleen achterblijven voor jouw paard echt een doodsangst.
Pluttersput schreef:Je hebt van die rubberen speeltuintegels, bij de gamma bijvoorbeeld. Klein en niet al te zwaar. Misschien is dat wat?
Anoniem schreef:Dorine92 schreef:Kansloze reactie, ik denk dat jij niet helemaal snapt wat er gebeurt. KLENG KLENG KLATS BOEM KLAP KLAP BENG BENG en dat 20 min non stop achter elkaar in een galmende hal op de stenen en je kunt ieder weldenkend mens afvoeren naar het gesticht. Bovendien slaat hij zichzelf stuk want hij gaat steeds harder stampen. En boos toespreken heeft totaal geen effect, buiten het feit dat je jezelf niet eens kunt horen als hij zo tekeer gaat
Dus ja dan gooi ik een borstel of een schoen in zijn richting. Ahhh koetsjiekoetsjie sielughhh. Weet je wat zielig is.. niet ingrijpen en paard zichzelf naar de vernieling laten stampen
Je laten leiden door frustratie is met paarden altijd kansloos.
freetorun schreef:Pfoe wat een frustratie lees ik uit je berichten. Het is geen fiets die altijd maar doet wat je wilt en die je zo naast de bak parkeert. Je paard doet dit niet om je te pesten (zoiets kunnen ze oprecht niet) maar hij doet het uit angst/ongemak. Dus ipv dingen naar hem toegooien, zou ik eens vanuit hem kijken hoe je het beter zou kunnen maken.
Al is dit volgens mij niet wat je wilt horen. Desondanks, succes.
Dorine92 schreef:freetorun schreef:Pfoe wat een frustratie lees ik uit je berichten. Het is geen fiets die altijd maar doet wat je wilt en die je zo naast de bak parkeert. Je paard doet dit niet om je te pesten (zoiets kunnen ze oprecht niet) maar hij doet het uit angst/ongemak. Dus ipv dingen naar hem toegooien, zou ik eens vanuit hem kijken hoe je het beter zou kunnen maken.
Al is dit volgens mij niet wat je wilt horen. Desondanks, succes.
Ook hier lees ik geen tip
Storm schreef:Kluisteren?
Rocamor schreef:hoe reageert dit paard als je thuis met de ijs aan het werk gaat en hij alleen achter blijft?
Citaat:Maar nee, ik verdom het om 2x heen en weer te rijden omdat meneer zich niet kan gedragen. Kan de hele dag wel druk zijn als ik daaraan ga toegeven. Heb wel wat beters te doen