Floortz schreef:Aan deze ribbels is te zien dat het door de scheve druk komt, teen groeit naar binnen (komt vaker voor bij mini's) Ik heb foto's van mijn mini die bijna identiek zijn, ribbels, uitlopende teen, scheef naar binnen, maar niet bevangen. Na maandelijks bekappen heeft ze nu na 4 maanden prima hoefjes. Ik heb wel foto's maar het zijn er wat veel. (als TS belangstelling heeft dan graag via pb).
Enige zorgpuntje is of bij dit jonge paardje het hoefbeentje niet scheef is gegroeid. Dat kunnen foto's uitwijzen.
Laat de smid dat maar beoordelen. Of de veearts. Die kan het beestje in z'n totaal bekijken, zien hoe het loopt, of de kroonrand warm is, pulsatie in de kootholte, hoe hij reageert op druk op de zool, hoe het zit qua voeding en algehele conditie etc. Liever snel een goede hoefsmid en/of veearts erbij. Aan de foto's kan je zien dat er duidelijke signalen zijn van hoefbevangenheid. En op basis van enkel foto's kan je dat zeker niet uitsluiten. Zou jammer zijn als het dier door jouw advies onnodig lang met pijn blijft staan, toch?