Ik ben zo goed als radeloos...
In oktober stapte mijn paard op de weide in "iets". Ik stak ze op de weide en een kwartier later stond ze plots op 3 benen en zat er een "deuk" in haar zool. Ik heb de dierenarts gebeld die de deuk er is komen uit snijden en haar in het verband stak. Na een 6 tal weken was het gat gesloten, maar bleef er "zacht" weefsel zitten en bleef het paard eigenlijk mank. Ik dacht dat de wonde nog wat tijd nodig had om uit te harden.

Maar toen ze 4 weken later nog geen verbetering toonde

belde ik de dierenarts opnieuw. Onder de zool was een grote hoefzweer ontstaan naast de ingangswonde en bij het wegsnijden kwam er heel veel etter uit. De dierenarts stelde mij gerust, dat was niet erg, 't ging wel goed komen.

Maar het kwam niet goed. In die tijd is de dierenarts 6x langs geweest en steeds werd er een stukje weg gesneden aan de hoef (om het vlak "proper" te zetten), ik moest me wederom geen zorgen maken.

Soms was het paard correct, dagen aan een stuk, dan kreeg ze weer een terugval en was ze weer zo mank...
Tot ik een paar dagen terug echt serieus begon te panikeren, de telefoon nam en een andere dierenarts met RX belde. Die nam een foto en het ziet er niet goed uit

Het hoefbeen is enorm aangetast door de maandenlange ontsteking en etter... momenteel staat het paard voor 3 dagen in een animalintex verband (elke 12u verwisselen) en dan moeten we verder hopen dat het vuil eruit gaat.
Ik heb ook een orthopedische smid gecontacteerd om hulp...
Wie heeft hiermee ervaring? Is het nog goed gekomen?
Aangezien het paard soms wel correct is, hoop ik echt dat het nog kan goed komen, maar ik ben nu wel erg bang dat dit veel te lang heeft aangesleept...