Ik wou wat raad vragen aan bokt, omdat er misschien nog mensen zijn die dit herkennen.
Ik heb een 1,5 jaar geleden mijn paard gekocht. buigproef enzo gedaan en is hij goed doorgekomen, toch had ik toen onder het zadel gevoeld dat hij rechtsvoor anders liep, niet kreupel maar anders. Alsof hij rechtsvoor een kleinere pas maakt, naar mijn gevoel komt dit uit de schouder/schoft. Ze dachten toen aan scheefheid aangezien hij altijd voor de koets had gelopen aan maar 1 kant (2span). Dit klonk toen logisch en ik heb hem gekocht. (jaja ik weet niet heel slim)
Ik heb toen direct rechtricht lessen genomen van een goede instructrice, hier voelde ik verschil mee en ging beter maar helaas niet volledig weg.
Nu een maand terug vond ik hem kreupel in de wei. Aan zijn rechter been natuurlijk. Maar nu had hij vooral pijn bij het neerzetten van de hoef. Ik heb hem een week rust gegeven en daarna was het nog niet beter en zijn we naar de kliniek geweest.
Hier zijn foto's gemaakt van zijn hoef en is hij uitverdoofd geweest.
Ze dachten dat het in zijn hoef zat omdat hij duidelijk beter liep na het verdoven maar nog niet goed.
Ik heb hem een maand boxrust moeten geven, medicatie en speciale ijzers.
In die maand is de kreupelheid volledig weggegaan en dat stapje was minder geworden.
Maar sinds gister is dat stapje is weer volledig terug..
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet doen.
Vrijdag komt de osteopaat nog eens, zijn tanden zijn laatst nog gecontroleerd, zadel (wow) is helemaal op maat gemaakt laatst nog..
Als hij volgende week nog niet beter loopt na de osteopaat gaan we waarschijnlijk terug kliniek (tips om hem op te laten testen/controleren?)
Wat wil ik bereiken met dit topic..
Eventjes mijn hart luchten en misschien iemand die dit herkent?
ps. hij heeft geen pijn bij het lopen. Hij doet dit alleen in stap. Draf en galop zijn goed.
Tijdens zijn maand rust liep hij beter maar dat stapje was nog aanwezig.
Gelieve de reacties lief te houden
Maar dit is deels gecorrigeerd en verschil is niet groot. Ik heb ook aan hoefsmid al gevraagd of dit de oorzaak kon zijn maar volgens hem kon dat niet.