Wel of niet de dierenbescherming bellen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Picasso19

Wel of niet de dierenbescherming bellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 19:00

Hoi, ik zit een beetje met een probleem een dorp verder op van waar ik woon staan een aantal paardjes op een heel groot stuk grond ( een dijk dus het staat schuin). Die baas van die pony's is heel aardig want je mag komen poetsen wanneer je wilt en als hij er niet is mag je er gewoon naar toe gaan. Alleen worden die pony's zo slecht verzorgd. Er staan er 6 paardjes waarvan er 3 van hem zijn. Eentje loopt hardstike kreupel, de ander gaat nog wel maar de liefste en kleinste mini shet ziet er zo slecht uit de hoefjes zijn veelste lang en ze kan zowat niet meer lopen. Ik heb al een gezegd dat de hoeven heel slecht zijn, en hij zij dat hij er vande week iets aan zou gaan doen maar het gaat echt niet goed daar met die pony's. Ik zou ook niet weten waarom die paarden heeft.
Wat moet ik nu doen? Ik kan er niet elke dag naar toe want daar is het weer te ver voor. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:01

Dat is dus verwaarlozing, zeker 144 bellen!

mrie

Re: Wel of niet de dierenbescherming bellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:06

Je niet mee bemoeien

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:09

mrie schreef:
Je niet mee bemoeien

Dus die beesten laten creperen?

TS, DB bellen als jij je daar goed bij voelt. Daar zijn ze voor, hoor!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:10

mrie schreef:
Je niet mee bemoeien

Het is duidelijk dat ts de dieren mag poetsen, waarom er dan niet mee bemoeien?

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:11

als t zo,n aardige meneer is ,valt daar toch over te praten lijkt me,, niet zo chique om hem meteen aan te geven niet?!!
Laatst bijgewerkt door ff_stud op 18-04-16 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Benfan

Ja hoor, gewoon bellen. Liever een keer te veel dan te weinig.

mingming

Je kan ze altijd bellen, misschien gaan ze er dan een keer kijken. Het kan in elk geval geen kwaad :) Goed dat je je druk maakt om de dieren! als je het eng vindt om te bellen, kan je ook je ouders vragen om te bellen .

_Ekenna

mrie schreef:
Je niet mee bemoeien

Moeten we maar de andere kant opkijken voor mishandeling en verwaarlozing?
Wat een rot reactie van je. Bah.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:12

Je zou kunnen bellen om advies te vragen? Uitleggen zoals je hier nu ook doet en dan kijken hoe zij daarop reageren? Wel fijn dat je ze zo in de gaten houdt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:13

Tuurlijk!
Lekker voorbij fietsen en je ogen sluiten :roll:

Vraag even één van je ouders mee en laat die vervolgens bellen.
Jij bent daar helaas zelf te jong voor...

daniquend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:24

Als ik jou was zou ik het eerst overleggen met die meneer, aankaarten en ernaar vragen. Misschien mankeren de paardjes wel wat? Zijn ze ziek? Meteen 114 bellen zorgt voor een hoop negativiteit. Niet dat het niet goed is dat je op let. Maar zelf staan mijn paarden op een industrieterrein en ik krijg ook wel eens goed bedoelde adviezen, dingen waar je eigenlijk niks aan hebt (vanwege ziekte bijv.) En dan wordt je er heel erg moe van. (Mijn shet kreeg te weinig eten, en groente etc.) Hij was zoooo zsjielig! (Toen al te dik en nu eindelijk een beetje op gewoon gewicht)

santana67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:30

Misschien een volwassen iemand meenemen die de situatie kan beoordelen.

Picasso19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 19:54

Ze krijgen we genoeg eten enzo alleen kunnen ze bijna niet meer lopen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:06

daniquend schreef:
Als ik jou was zou ik het eerst overleggen met die meneer, aankaarten en ernaar vragen. Misschien mankeren de paardjes wel wat? Zijn ze ziek? Meteen 114 bellen zorgt voor een hoop negativiteit. Niet dat het niet goed is dat je op let. Maar zelf staan mijn paarden op een industrieterrein en ik krijg ook wel eens goed bedoelde adviezen, dingen waar je eigenlijk niks aan hebt (vanwege ziekte bijv.) En dan wordt je er heel erg moe van. (Mijn shet kreeg te weinig eten, en groente etc.) Hij was zoooo zsjielig! (Toen al te dik en nu eindelijk een beetje op gewoon gewicht)

Als je wil adviseren om te bellen zorg dan dat je op z'n minst het goede nummer adviseerd...

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:09

mrie schreef:
Je niet mee bemoeien

wat vreselijk dat mensen nog zulke adviezen geven in deze situaties!

Indd Ts Spreek meneer er zelf eens op aan, of anders samen met een volwassene. Verbeterd de situatie niet binnen een korte termijn dan kun je de dierenbescherming bellen.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:10

Is de week al om dat er iemand naar de hoeven zou komen kijken? Anders deze week afwachten en volgende week eens vragen wanneer er echt iemand langskomt?
De dierenbescherming kun je altijd nog bellen namelijk. Ze krijgen eten en drinken als ik het goed lees.
Als ik het zo lees, lijkt deze meneer voor goede reden vatbaar en zou ik het op een volwassen manier proberen op te lossen en anders je ouders meenemen. (heb niet gekeken hoe oud je bent,...)

Picasso19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 20:37

Suzan_bobar schreef:
Is de week al om dat er iemand naar de hoeven zou komen kijken? Anders deze week afwachten en volgende week eens vragen wanneer er echt iemand langskomt?
De dierenbescherming kun je altijd nog bellen namelijk. Ze krijgen eten en drinken als ik het goed lees.
Als ik het zo lees, lijkt deze meneer voor goede reden vatbaar en zou ik het op een volwassen manier proberen op te lossen en anders je ouders meenemen. (heb niet gekeken hoe oud je bent,...)

Ik had al echt een hele tijd geleden gevraagd daarna was het al iets beter geworden maar ze liep toen zegmaar niet zoals een paard hoort te lopen plat op de hoeven zeg maar ( ik weet niet hoe ik dit moet uit leggen) ze liep toen met haar hoeven helemaal omhoog terwijl ze er wel oke uit zagen dus er is waarschijnlijk niet veel meer aan te doen. En die man kapt de hoeven zelf. Ik kom er niet zo vaak o dat ik het te zielig vind om aan te zien

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:44

als je al niet vaak komt hoe kan je dan beoordelen of er wel of niets aan gedaan wordt? juist als je er vaak bent kan je dat opmerken en eventueel foto van maken en paar dagen later weer

daniquend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:48

*polly, oeps foutje hoor! Fouten maken is menselijk ;)

Picasso19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 21:16

speurneusc schreef:
als je al niet vaak komt hoe kan je dan beoordelen of er wel of niets aan gedaan wordt? juist als je er vaak bent kan je dat opmerken en eventueel foto van maken en paar dagen later weer

Omdat ik er vroeger heel vaak kwam ( elk weekend) en ik er zondag weer een Keer was om te kijken hoe het gaat,en de hoeven er niet uit zagen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:55

Ik zou het eerst nog even overleggen met de eigenaar, en aangeven dat het echt nodig is. Wordt er dan nog niets mee gedaan, even advies (laten) inwinnen bij de dierenbescherming wat nu de beste stap zou zijn.

Vind dit soort dingen altijd zó raar. Als je een pony aanschaft zorg je toch gewoon dat het beest altijd op tijd bekapt etc wordt. Daar hoeft je verzorgmeisje je toch niet op te wijzen eigenlijk. Dit soort mensen moeten imo gewoon helemaal geen beesten hebben als zoiets al te lastig is voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:02

Eerst nog een keer met de eigenaar praten. De DB bellen terwijl je ze gewoon mag poetsen en er heen mag, zou ik een ontzettend flauwe streek vinden :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:04

prugelpiet schreef:
Eerst nog een keer met de eigenaar praten. De DB bellen terwijl je ze gewoon mag poetsen en er heen mag, zou ik een ontzettend flauwe streek vinden :=

Ik vind het een veel flauwere streek om pony's te hebben maar nog te lauw te zijn om er goed voor te zorgen.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:07

Ik zou niet gelijk bellen...
Eerst maar eens praten met hem, is een beetje iemand in de rug steken zo..