Hallo allemaal,
Aanstaande zondag ga ik bij een trekpaard kijken, via foto's en filmpjes ben ik ''head over heels'' verliefd geworden op dit paard, omdat het paard (nog
) niet van mij is zal ik de filmpjes niet plaatsen ivm privacy van de eigenaren.Het probleem is dat het paard een vrij hevige hanetred heeft in de achterbenen, die eigenlijk alleen in stap te zien is, het ene achterbeen wat erger dan het andere, de benen raken de buik niet.
Eigenaren zeggen dat het paard er zelf geen last van heeft en ook behandelt is door een osteopaat (wat hier ook zal blijven gebeuren), nog een ander probleem is dat het paard overkruist galoppeert.
Op internet lees ik veel dubbele verhalen, het ene artikel zegt dat het paard wel degelijk last heeft van een hanetred, het andere niet. Een artikel zegt dat overkruist galopperen er niet meer uit gaat, het andere wel.
Zoals jullie misschien snappen, zie ik door de bomen het bos niet meer!
Het paard zal hier vooral gebruikt worden voor relaxte buitenritten, natuurlijk wel met af en toe een stukje racen op het strand!
Hebben jullie tips/adviezen over hoe ik dit paard beter kan laten lopen, en of jullie het paard wel of niet zouden kopen?
Ik hoor het heel graag!