Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Liins schreef:Merrie is nooit eerder gekeurd!
Gaat hier om een sportkeuring met positief eindoordeel + zie opmerking wat erbij staat!
Horsy83 schreef:Ach begint dat drama gedoe weer. Heel veel paarden hebben een bemerking en kunnen na de foto een bemerking krijgen.
Mijn paard heeft dit aan twee benen. Goedgekeurd voor de sport ik heb haar wel meegenomen. Nog geen problemen hier.
Hoeveel paarden worden er niet gekeurd en als een dierenarts mij zegt dat dit dier nog vele jaren mee kan (nog laten herkeuren met hetzelfde oordeel) dan vertrouw ik dat.
Maar uiteraard weten de dames hier meer dan de dierenarts
newt schreef:Nou 7 jaar en L1 is geen schande nu een mooie leeftijd om door te trainen en zwaarder te trainen. Niet iedereen heeft de ambitie om een 6 jarige in het Z te hebben, dat ten eerste.
Ik zou de foto's door laten sturen naar haar eigen dierenarts en vragen om zijn/haar menig. Een dierenarts van eigen is soms milder in beoordelen dan je eigen dierenarts. Die denkt met jou mee (meestal) en zal er strengen naar kijken en een goed advies geven. PROK is leuk. Maar dekt niet alles daarbij zijn chipjes ook gehonoreerd voor PROK en worden niet vermeld op het certificaat. Laat haar eigen dierenarts hier ook naar kijken.
Ze kan nu wel nog nooit kreupel zijn geweest. Maar ken je het paard al 7 jaar? Zo niet dan kan je niet zeker weten of het wel of niet waar is.
Als de eigen dieren arts een negatief advies geeft, laat je vriendin dan opzoek gaan naar een ander dier. Er staan momenteel leuke paarden te koop voor dat geld.
Trouwens oftoppic: valt het jullie ook op dat de vraag prijzen tegenwoordig best hoog zijn.
paardjes123 schreef:In de prijsklasse tot 1500 zou ik het risico wel willen nemen dat er misschien een aantal jaar plezier van zal hebben maar misschien ook niet. In de prijsklasse die jij noemt niet
janderegelaa schreef:Horsy83 schreef:Ach begint dat drama gedoe weer. Heel veel paarden hebben een bemerking en kunnen na de foto een bemerking krijgen.
Mijn paard heeft dit aan twee benen. Goedgekeurd voor de sport ik heb haar wel meegenomen. Nog geen problemen hier.
Hoeveel paarden worden er niet gekeurd en als een dierenarts mij zegt dat dit dier nog vele jaren mee kan (nog laten herkeuren met hetzelfde oordeel) dan vertrouw ik dat.
Maar uiteraard weten de dames hier meer dan de dierenarts
Verbeend hoefbeen is een vreselijke aandoening voor een paard die altijd leidt tot de dood. Als een paard het met 7 al heeft reken maar dat het met 12 dan wel gebeurd kan zijn.
En wat al gezegd is, in die prijsklasse koop je makkelijk een paard wat wel gezond is.
Horsy83 schreef:Verbeend hoefbeen is een vreselijke aandoening voor een paard die altijd leidt tot de dood. Als een paard het met 7 al heeft reken maar dat het met 12 dan wel gebeurd kan zijn.
En wat al gezegd is, in die prijsklasse koop je makkelijk een paard wat wel gezond is.