Zit hier al een lange tijd mee, maar het verbetert maar niet. Mijn merrie loop fijn en zuiver tot het weer tijd is om te bekappen. Na iedere kapbeurt loopt ze zo gevoelig dat er haast niet mee te rijden valt. Op het harde loopt ze dan zelf kreupel. Na enkele weken pas loopt ze weer fijn als er ondertussen geen blein uitbreekt. Ik heb al meerdere hoefsmeden gehad en dit probleem heb ik met zo goed als allemaal. In totaal maar 2 hoefsmeden gehad waarmee ik na een kapbeurt meteen weer mee naar buiten kon. Probleem is dat ik deze hoefsmeden niet tot bij mij krijg. Ik kreeg deze toevallig te pakken op een pensionstal, maar sta ondertussen op een andete plek en voor 2 paarden is de verplaatsing niet interessant genoeg of word de afspraak niet nagekomen. De hoefsmeden die ik wel te pakken krijg zijn stuk voor stuk proffesionelen die een goede reputatie hebben en eerlijk ze bekappen mijn paard zeer netjes. Maar er moet iets zijn dat er voor zorgt dat ze hierna zo gevoelig loopt. Ik waarschuw altijd dat het niet te kort mag en toch krijg ik er iedere keer weer mee te maken.
Ik ben een echte hoefsmidfobie aan het kweken zo en mijn paard zo zien lijden bij ieder steentje
Na een paar weken is alles weer prima en kunnen we weer probleemloos alle ondergronden aan.
Herkent iemand dit probleem ?
oktober-november nieuwe afspraak proberen maken maar die kwam niet opdagen terwijl weidegenootje express hele dag had vrijgehouden. (Bij die hoefsmid kon ik meteen weer naar buiten en kreeg ze ook geen blein). En nu sta ik op een winterstalling met andere hoefsmid en is het dus meer als een week geleden en kan ze nog geen stapritje van 45 min aan. Ondanks dat ik het vaak genoeg zei bijna smeekte om het rustig aan te doen met kappen kwam het steeds terug waardoor ik een andere hoefsmid zocht.