Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met een Losse wand bij hun paard? Aantal weken geleden is bij mijn paard een losse wand geconstateerd. ( eigenlijk bij toeval, paard stond ivm andere problemen op dierenhospitaal visdonk waar hij toen meteen beslagen is) Hij is toen toen gedaan door Anton van Nassau ( echt wat een topsmid is dat!) en die heeft toen aan de onderkant een klein inhammetje gemaakt zodat ik het kon behanden. Leek verbetering in te zitten en de keer daarop is er niet te veel aan gedaan, ze wilden het liever niet loshalen om zo lang mogelijk de stabiliteit in de voet te houden. Nu is hij wegens priveomstandigheden de laatste keer thuis beslagen en volgens de smid was er geen losse wand meer te zien. Echter klapte hij gister zijn ijzer eraf en schrok ik wat ik zag. Was wel degelijk een losse wand te zien en lijkt wel of hij nu aan de buitenzijde ook niet helemaal netjes meer is. Ondertussen is er vanmorgen al contact geweest met de kliniek en kan ik morgen weer bij van Nassau terecht. Zijn er meer mensen met losse wand ervaringen?
Dit is de binnenzijde. Niet zo goed te zien op de foto maar je kunt ongeveer 1,5 a 2 cm naar binnen.

. Als hij ergens in goede handen is, is het daar.
Dat kom je niet zo vaak tegen. Ik heb zelf stage gelopen bij de faculteit diergeneeskunde en een van de opdrachten was het onderwerp losse wand nader uitspitten naar aanleiding van een patient die daar op dat moment stond.