Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Perryx schreef:Ik heb sinds gister mijn paard snachts stalbeschermers om gehad , Omdat hij in de winter altijd dikke stalbenen krijgt en hij heeft artrose dus wil zijn beentjes een beetje warm houden omdat ze geschoren zijn.. Zijn benen waren nog mooi dun vanmorgen.
Nu wil ik ze denk ik door de weeks elke dag snachts om doen en in het weekend er af laten.
Hoe denken jullie hier over??
Zoe_97 schreef:troi schreef:Warmte is slecht voor de pezen. Ik vrees dat je hiermee kans hebt van de regen in de drup te belanden.
ben het hier volledig mee eens
(behalve het foutje in het spreekwoord. e beland van de drup in de regen, niet van de reegen in de drup

Citaat:behalve het foutje in het spreekwoord. je beland van de drup in de regen, niet van de reegen in de drup
)
mdehaan26 schreef:Precies, kijk voor de stalbeschermers van back on track. Deze zijn echt ideaal en makkelijk te gebruiken, wel goed opbouwen, niet in een keer 8-9 uur om laten. Overdag even testen hoe hij erop reageert. En mijn dierenarts heeft mijn paard altijd het liefst in de stalbandages s'nachts. Voor sommige paarden is dat beter voor de doorbloeding, je kan hem moeilijk s'nachts beweging geven.
Zoe_97 schreef:mdehaan26 schreef:Precies, kijk voor de stalbeschermers van back on track. Deze zijn echt ideaal en makkelijk te gebruiken, wel goed opbouwen, niet in een keer 8-9 uur om laten. Overdag even testen hoe hij erop reageert. En mijn dierenarts heeft mijn paard altijd het liefst in de stalbandages s'nachts. Voor sommige paarden is dat beter voor de doorbloeding, je kan hem moeilijk s'nachts beweging geven.
wat dacht je van een weide? tuurlijk kan ene paard altijd beweging hebben. Da is zelfs een basisbehoefte, vooral als een paard laat merken (dikke benen) dat stilstaan hem niet word.
mdehaan26 schreef:Zoe_97 schreef:[quote="mdehaan26"
Precies, kijk voor de stalbeschermers van back on track. Deze zijn echt ideaal en makkelijk te gebruiken, wel goed opbouwen, niet in een keer 8-9 uur om laten. Overdag even testen hoe hij erop reageert. En mijn dierenarts heeft mijn paard altijd het liefst in de stalbandages s'nachts. Voor sommige paarden is dat beter voor de doorbloeding, je kan hem moeilijk s'nachts beweging geven.
[/quote
wat dacht je van een weide? tuurlijk kan ene paard altijd beweging hebben. Da is zelfs een basisbehoefte, vooral als een paard laat merken (dikke benen) dat stilstaan hem niet word.
Niet ieder paard is geschikt om 24/7 buiten te staan en niet ieder gebied in Nederland is er voor gemaakt. Ik zou mijn paard het liefst hele dag buiten willen maar dat gaat gewoon niet omdat de grond veel te nat is. Dus als er geen andere oplossing is, vind ik stalbandages een goede oplossing. Je wilt niet weten hoeveel mensen ze gebruiken.