Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik weet dat het voor iedereen anders is, maar als ik jouw verhaal zo lees denk ik niet dat natuurlijk bekappen de oplossing is. karev schreef:Wat doet hij dan dat ie zo gevoellig loopt? Haalt ie dan toch nog teveel van de zool af?
Marjo89 schreef:Heb je foto,s van zijn hoeven ?
Marjo89 schreef:Natuurlijk bekappen gebeurd over algemeen vaker dan eens om de 8 weken, dat is de reden waarom mensen afhaken. Uiteindelijk denk ik dat het bij elk paard past, maar niet bij elk baasje (om welke reden dat ook)
Heb genoeg paarden zien opknappen. Van extreme brokkelhoeven/ tot mooie afgeronde hoeven en na 10 km over straat 0,0 problemen.
Mijn eigen pony's stappen/draven & galopperen over het asfalt.
De fjord kan dat straks net zo, nu nog niet. Over half jaar dan kan ik daarover meer zeggen.
Wat TS zou kunnen doen is hoefschoenen overwegen.
Thioro schreef:Wat zijn typische dravershoeven volgens jouw smid?

Lante schreef:Marjo89 schreef:Ben nu zelf met een fjord aan bekappen. De luxe dat ik zelf Natuurlijk bekapper ben.
Welke opleiding heb je daarvoor gedaan? Ben je matuurlijk bekapper (is dat uberhaupt een beroep) of hoefsmid die natuurlijk bekapt?
Graffi86 schreef:Ben me aan het verdiepen in de hoeven, maar vind het wel erg lastig om te begrijpen allemaal. Vooral omdat veel sites (o.a. hoefnatuurlijk) een heel erg gekleurde mening hebben, en weinig ruimte overlaten voor discussie. Tenminste, zoals ik het lees: klassiek is fout, wat zij doen is goed. Tot nu toe nog niet echt een site gevonden die echt een vergelijking geeft tussen beide, en waarom het een voor het ene paard beter is dat het andere.
Paardlief heeft gevoelige zolen, bij natuurlijk bekappen lopen ze meer op de zolen, maar haal je er ook minder (niets) vanaf. Los je dan de gevoeligheid op, of vererger je die juist?
@Tinka: Gaat het er bij natuurlijk bekappen niet juist om dat het lang duurt voor je echt goed resultaat ziet? Dan heeft 'een keertje proberen' weinig nut lijkt mij