de straal is alleen bij 1 hoef wat gesneden,verder niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

mrie schreef:Uitstekend gedaan, De straal hoort helemaal niet weg gesneden te worden, en de steunsels hebben een andere functie dan weggesneden worden. Het lijkt mij dat er hier een bewuste poging gedaan is deze pony beter op haar hoeven te krijgen.
en niet omdat zijn hoeven te kort zijn, deze groeien ook flink. 
EliseXJoelle schreef:mrie schreef:Uitstekend gedaan, De straal hoort helemaal niet weg gesneden te worden, en de steunsels hebben een andere functie dan weggesneden worden. Het lijkt mij dat er hier een bewuste poging gedaan is deze pony beter op haar hoeven te krijgen.
Hoezo de straal hoeft niet weggesneden te worden?
als dit bij mijn paard niet gebeurd loopt hij op zijn straalen niet omdat zijn hoeven te kort zijn, deze groeien ook flink.
mirriezz schreef:maar als de straal meer de grond gaat raken, dan gaat de hoef toch ook harder groeien? Als natuurlijke reactie. Komt de straal los van de grond, is de reactie van het lijf dat de hoef stopt met groeien.(dat is wat ik begrepen heb tenminste, ben geen expert).
Met die gedachte zou ik denken dat je door het bijsnijden van de straal voorkomt dat de hoeven op lengte groeien.
finally schreef:Vind zelf dat idd.wel de losse flapjes en steunsels wat weggehaald hadden kunnen worden,maar ik ben niet de hoefsmid,en is het normaal dat je wanneer er bijna niks gedaan is je de volle prijs betaald?
Tcm62 schreef:De straal raakt altijd de grond, pony loopt toch op zand? Op de wei?