Aangezien is vanmiddag helemaal afgebrand werd door een moeder op de manege wil ik even jullie menig vragen en/of wat info.
Ik begin even bij het begin haha

In 2010 verwachtte wij een veulen van toendertijd onze fokmerrie kitty. Dit veulen zou van Funny zijn, een kampioens hengst en teven mijn allerbeste vriendje.
Toen onze Funky geboren werd, was het net een hertje, heel hoog op de beentjes en erg 'luxe' . Al snel zagen we datdit geen luxe was maar een kwaaltje, Funky had een bokke pootje, nou goed we hielden even goed van hem.
Toen hij terug kwam van de hengsten kudde (soort van opfok) zag hij der nog raarder uit. En om een lang vehaal kort te maken hij heeft dus 4 bokke pootjes, scheve bekken en een scheve rug. Ik ken deze pony al vanaf dat ie 1 seconde oud was en ik ben er van overtuigd dat hij hier geen last of pijn aan heeft.
De oorzaak is wss geweest dat hij te weinig ruimte in de merrie heeft gehad en daardoor hebben we helaas onze merrie in laten slapen vanwege een baarmoeder ontsteking.
Nou kwam ik vanmiddag op de manege met hem (10 mintjes lopen) voor mijn nichtje die helemaal verliefd op hem is.
Voor ik het wist hingen alle kinderen om hem heen te knuffelen etc.
Toen kwam daar een moeder aan die me vroeg waarom de pony zo raar loop (terwijl hij nog redelijk normaal loopt hoor) en ik netjes uitgelegd dat hij scheef is en bokkepootjes had en waardoor dit kwam. Toen kreeg ik dus de wind van voren, hoe kon ik zo'n pony pijn laten lijden en wat voor dierenbeul ik wel niet ben etc etc. Alles heb ik naar mijn kop gegooid gekregen.
Ik ben hier best van geschrokken aangezien de meeste mensen het snappen dat hij alleen als grasmaaier en knuffel word gebruikt.
Hoe denkt bokt hier over bokke pootjes en na al mijn pogingen om zijn voetjes iets rechter te krijgen, wat kan ik hier nog aan doen.
Pony is nu 5, sinds hij een jaar is werd hij al apart bekapt, heeft plaatjes gehad, siliconen en alle zooi geprobeerd maar het blijft hetzelfde.