Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zamba schreef:daarnaast is ze nog altijd net zo vrolijk als voorheen en rent ze nog altijd met de anderen mee en speet ze ook nog altijd met de rest. als ze er pijn of last van zou hebben zou ze dat niet doen
kwii schreef:Zamba schreef:daarnaast is ze nog altijd net zo vrolijk als voorheen en rent ze nog altijd met de anderen mee en speet ze ook nog altijd met de rest. als ze er pijn of last van zou hebben zou ze dat niet doen
Onzin. Een pony van mij die ook niet meer te genezen was hebben we op het land laten lopen, er leek niets aan de hand. Totdat ze opeens hoefbevangen werd aan het andere been, omdat ze het wel degelijk ontlastte. Toen was het op eens een heel pijnlijk verhaal.
2e situatie die ik voor je kan schetsen: Pony met artrose in de voorbenen werd nog gereden terwijl hij onregelmatig was. Omdat hij nog zo wild deed als je hem los liet..
Het spijt me voor je maar deze pony's hebben echt geleden. Ik vind het ook best wel onverantwoordelijk dat je een kreupele pony laat dekken. Maar ik hoop wel voor je, dat je met verdere onderzoeken toch wat meer duidelijkheid kan krijgen. En het liefste een oplossing. Helaas lukt dat met de informatie de je ons geeft niet vanaf een scherm.
Zamba schreef:ik bedoel namelijk zelf heb ik een stuk over oc en ocd gevonden, de symptomen lijken wel een beetje op elkaar, maar dan zou dit dus op de foto's zichtbaar moeten zijn.
dus in dat opzicht heeft ze zich de hele dracht en dus nu ook nog niet anders gedragen als een normaal drachtige merrie Sonja schreef:Zamba schreef:ik bedoel namelijk zelf heb ik een stuk over oc en ocd gevonden, de symptomen lijken wel een beetje op elkaar, maar dan zou dit dus op de foto's zichtbaar moeten zijn.
Je zou de eerste niet zijn waarbij een ocd niet zichtbaar is op een foto omdat er nét uit een 'verkeerde' hoek is gefotografeerd...
De kogel zou na je verhaal niet mijn eerste verdenking zijn, als het een bandje is dan zou 'ie op wat hardere ongelijke ondergrond ook kreupel moeten zijn lijkt me.
Mijn verdenking zou eerder richting schouder gaan omdat het in het wijken voor het linkerbeen begon te tonen...
Zamba schreef:Mijn instructeur denk dus ook dat het in de schouder zit, zelf durf ik het niet helemaal te zeggen, maar oc en ocd kunnen ook in de schouder voorkomen. alleen zijn hier geen foto's van gemaakt.
ik wacht de foto's van de kogel even af. de kogel is rondom gefotografeerd, tuurlijk is er dan nog een kans dat het er niet op staat maar lijkt me wel kleiner. ik wil de foto's op school ook graag even laten zien, kijken wat hun ervan zeggen.
Doe namelijk Dierenartsassistente paraveterinair, dus hebben ook Da's op school lopen
Sonja schreef:Jongens, iedereen kan van dat dekken vinden wat 'ie wil (ik had het ook nooit gedaan) maar dat veulen zit er in hoor, daar doe je niks meer aan. Heeft dus geen zin dit.