Ik zit na te denken om hoefschoenen aan te schaffen voor mijn haflinger. Normaal gesproken heb ik hem voor op ijzers staan alleen maar voor de slijtage aan zijn voeten door de vele km's die we rijden. Nou is hij een tijd kreupel geweest en heeft de smid de ijzers eraf gehaald en aangezien we nou minder rijden loopt hij nog steeds op blote voeten. Dit gaat tot nu toe super goed maar ik weet dat als we van het voorjaar weer meer km's gaan maken z'n voorvoeten weer zo hard gaan slijten dat ik niet meer naar buiten kan. Hierbij komt ook het probleem dat hij heel vaak z'n ijzers eraf tikt en iedere keer die nieuwe nagelgaten niet echt bevordelijk zijn voor z'n hoeven (m'n smid slaat ze zo strak eronder dat dit eigenlijk niet moet kunnen maar hij doet zo achterlijk dat ze alsnog eraf vliegen). Ik denk dat hoefschoenen dan een mooi alternatief zijn voor ijzers. Mijn smid vond dit ook een mooie optie aangezien hij verder super goede hoeven heeft op het scheef afslijten na. Maar naar welke schoenen moet ik gaan kijken? Ik heb al verschillende sites bekeken en informatie opgezocht. ik wil ze alleen maar voor de voorvoeten, deze zijn behoorlijk smal en lijken kwa vorm veel op een achterhoef. Ik wil even rustig rondsnuffelen en info opdoen voordat ik iets aan ga schaffen. Wie kan me helpen
dank je wel alvast