Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dresjoepie schreef:Je paard sukkelt al vanaf de zomer Maar je vind het te vroeg om een DA te laten komen Dat snap ik niet ! Geef je geld nu eerst maar uit aan de DA Als er een osteo nodig zal zijn zal DA dit wel aangeven
CoolCorrie schreef:heb je les ? kijk eerst eens naar hoe je rijdt, of trainr, kan zijn dat je iets verkeerd doet de dag ervoor, waardoor hij stijf komt te zitten.
) liep hij tijdens de draf niet goed. Ben toen afgestapt en hebben hem aan de hand gewerkt, in een ruim rondje zodat hij wel in beweging bleef. 2 dagen daarna liep hij weer goed. De dag voor de lesdag was hij net bekapt, was een behoorlijk stuk af gekomen, heb hem daarna een paar dagen laten staan waarna hij weer goed liep.
Joolien schreef:Stijfheid na een dag hard werken is gewoon niet goed, klaar. Dat kan komen door iets in de botten, artrose bijv maar ook de spieren, bijv spierbevangen. Dat ga je beiden met een osteopaat niet oplossen, dus ik zou zeggen, laat een da langskomen voor een buigproef en bloedonderzoek. Kost je de wereld niet, maar wordt je wel heel veel duidelijker.
Over dat een paard in vrijheid niets laat zien, dat gebeurt vaker, er komt dan adrenaline vrij en dan lopen ze door de pijn of ongemak heen.
Edit, ik zie dat je nu in de les nog maar heel weinig doet, dan is het zeker niet goed dat je paard niet goed loopt
Mjelle_G schreef:In het begin dacht ik inderdaad dat het spierpijn was, omdat hij na 1 soms 2 dagen weer goed liep. Gisteren tijdens longeren liep hij weer goed.

Mando schreef:Misschien een optie om een tijdje magnesium bij te voeren?
Dat help vaak wel bij de spieren en stijfheid.
. Tijdens buigproef liep hij al een stuk beter dan de week daarvoor! Op de volte liet hij weer duidelijk kreupelheid aan linksvoor zien. Ook liep hij linksachter korter, na de tweede uitverdoving van de hoef liep hij al een stuk beter, ook linksachter kwam meer mee en zette hij beter onder de massa.