Hoefschoenen voor Shetlander

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Hoefschoenen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 17:32

Hallo allemaal!

Weet iemand een website waar ik hoefschoenen kan kopen voor een Shetlander? De kleinste maat die ik tot nu toe heb gevonden is namelijk maat 0 en dat is toch echt te groot voor een 95 cm grootte Shetlander.

Groetjes!

Ik vind hoefijzers voor hem namelijk niet echt wat

Zijn er trouwens nog meer mensen met schoenen bij hun Shet
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-06-13 18:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:40

Ik rij al 5 jaar met de op maat gemaakte hoefschoenen van Smit uit Rijssen.
Voor mij nooit meer anders.
Mijn shetjes zijn 85 en 89 cm groot (klein).

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 19:50

Die zijn wel erg duur....
Misschien die van Easyboot?

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Re: Hoefschoenen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:51

Kan je doen. Die passen niet bij mijn ponys.
Duur? Ja de aanschaf wel, maar ik rij al 5 jaar met t zelfde setje. Dus dan valt de prijs wel mee.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 19:34

Ik heb de hoefjes van mijn mini net opgemeten en die zijn in de breedte 9 cm en in de lengte ook 9 cm.
Dat is dus best een rare vorm. Weet iemand schoentjes in zijn maat?
Ben dringend opzoek

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 19:45

Niemand?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:53

De Easyboot Glove is er toch wel in die maat?
Is het exact 9cm?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 19:56

De lengte is zelfs iets korter dan de breedte (om precies te zijn is de lengte 8,8 cm)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 19:57

Dus dan zijn alle Easyboots niet geschikt..

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:33

Is er iemand die een Shet heeft met het zelfde geval qua hoefjes als mijn shet?

RevanchesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:58

HAR-->BEH

malle4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:58

bij smits uit rijssen niet doen hoor!!
Ik heb ze op maat laten maken en meerdere hier uit de regio en allemaal liggen de hoeven open want ze passen niet !!

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:03

Lees even mee, ben nl ook op zoek naar schoenen voor mijn shetje.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:04

Met dat formaat hoefjes passen Easyboots wel hoor. Belangrijkste is de breedte en daar moet je vanuit gaan bij Easyboot en dan heb je dus een maatje 000 nodig.
Deze maat heb ik voor mijn shetlander en die heeft ook hoefjes van 9cm breed en 9cm lang. Ik heb er ook nog zooltjes in omdat ze anders te hoog zijn. Maar ze blijven prima zitten.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 14:51

shetlandfan schreef:
Met dat formaat hoefjes passen Easyboots wel hoor. Belangrijkste is de breedte en daar moet je vanuit gaan bij Easyboot en dan heb je dus een maatje 000 nodig.
Deze maat heb ik voor mijn shetlander en die heeft ook hoefjes van 9cm breed en 9cm lang. Ik heb er ook nog zooltjes in omdat ze anders te hoog zijn. Maar ze blijven prima zitten.

Dank je wel!!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:09

shetlandfan schreef:

Welke schoentjes heb jij eigenlijk voor je Shet?
En waar gebruik je ze voor?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 18:30

Ik weet dat dik dit topic al een tijdje geleden heb gestart, maar ik heb des tijds nog geen hoefschoenen gekocht, ivm het trainen voor iets anders ipv voor de sulky.
Nou zit ik ontzettend te twijfelen tussen de easyboots of de Equine fusion.

Ik heb z'n laatst opgemeten en ze zijn nu: 9,5 bij 9,5. Hij heeft erg lage hielen (oftewel verzenen), welke hoefschoen zijn geschikt voor hoeven met lage hielen?

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:56

Puur qua maat zou ik zeggen Easyboot.
Van de Equine fusion kom je qua maat ongunstig uit. Qua lengte maatje 9 maar qua breedte waarschijnlijk net te smal. (maat 9 is voor hoefbreedte 86-95mm, en hoeflengte tot 90mm volgens de tabel van hoefschoenenwinkel.nl en maatje 10 zal misschien weer wat ruim zijn)
Al is lage hielen/verzenen bij Easyboot ook niet ideaal en zul je dat waarschijnlijk moeten opvangen door er zooltjes in te doen. Dat heb ik ook voor mijn shet met lage verzenen.

Bij Per Mi Cavallo hebben ze test-kits voor de Equine Fusion schoenen. Zou je kunnen proberen of je pony ze goed past. http://www.permicavallo.nl/fitkit.php

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 19:01

shetlandfan schreef:
Puur qua maat zou ik zeggen Easyboot.
Van de Equine fusion kom je qua maat ongunstig uit. Qua lengte maatje 9 maar qua breedte waarschijnlijk net te smal. (maat 9 is voor hoefbreedte 86-95mm, en hoeflengte tot 90mm volgens de tabel van hoefschoenenwinkel.nl en maatje 10 zal misschien weer wat ruim zijn)
Al is lage hielen/verzenen bij Easyboot ook niet ideaal en zul je dat waarschijnlijk moeten opvangen door er zooltjes in te doen. Dat heb ik ook voor mijn shet met lage verzenen.

Bij Per Mi Cavallo hebben ze test-kits voor de Equine Fusion schoenen. Zou je kunnen proberen of je pony ze goed past. http://www.permicavallo.nl/fitkit.php

Dank voor je reactie!
Zoiets had ik ook al in gedachte, van die zooltjes, dan verhoog je het eigenlijk toch gewoon zodat de hoef hoger komt te staan? Als je de harde variant neemt dan.
Die pas schoenen voor de Equine Fusion zijn handig zeg!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:11

Inderdaad, met zooltjes verhoog je de boel zodat de hoef hoger in de schoen komt te staan. Je hebt bij Easyboot zooltjes van 6 of 12mm.

Voor Equine Fusion heb je ook zooltjes maar weet niet hoe dik die zijn. Als die passen zou je ook kunnen overwegen daar ook zooltjes in te gebruiken.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 19:18

shetlandfan schreef:
Inderdaad, met zooltjes verhoog je de boel zodat de hoef hoger in de schoen komt te staan. Je hebt bij Easyboot zooltjes van 6 of 12mm.

Voor Equine Fusion heb je ook zooltjes maar weet niet hoe dik die zijn. Als die passen zou je ook kunnen overwegen daar ook zooltjes in te gebruiken.

De zooltjes van de Equine Fusion schoenen schijnen erg dun te zijn, sowieso schijnen de Equine Fusion schoenen dun te zijn qua zool.
Mijn Shet heeft niet idioot gevoelige hoeven dus ik denk dat dat opzich niet zo'n probleem is, maar slijt de zool dan niet heel erg snel af?

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:33

Hoe dat zit qua slijtage bij Equine Fusion heb ik geen idee van. Heb er verder nog geen ervaring mee.
Ze staan bij mij nog wel op het verlanglijstje om eens uit te proberen in vergelijking tot de Easyboots.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 19:36

shetlandfan schreef:
Hoe dat zit qua slijtage bij Equine Fusion heb ik geen idee van. Heb er verder nog geen ervaring mee.
Ze staan bij mij nog wel op het verlanglijstje om eens uit te proberen in vergelijking tot de Easyboots.

Laat het me maar weten, als je ze gaat uitproberen

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:47

Je zou het ook eens aan bokker Dennis kunnen vragen. Die heeft ook zowel de Easyboots als Equine Fusion voor haar shetten en dus wel ervaring met beide.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 18:01

shetlandfan schreef:
Je zou het ook eens aan bokker Dennis kunnen vragen. Die heeft ook zowel de Easyboots als Equine Fusion voor haar shetten en dus wel ervaring met beide.

Dennis heeft betere ervaringen met de Equine Fusion schoenen.

Denk toch dat ik voor de Easyboots ga, als hij het daar niet goed op doet, dan kan ik altijd nog gaan kijken naar de Equine Fusions. Als ik andere topics bekijk wordt de Equine Fusion namelijk niet als "goed" beoordeeld door de meesten.