Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annickkii schreef:Ook ik heb dit meegemaakt, bleek bij mij dat de hoefsmid toch niet goed bekapte omdat ze snel gevoelig loopt op de zool, hij haalde er ook bijna niks vanaf en ik kon lang niet rijden omdat ze gewoon gevoelig liep.
Heb nu een andere hoefsmid en vanaf de 1e keer dat hij geweest is niks meer aan de hand.
keona schreef:Annickkii schreef:Ook ik heb dit meegemaakt, bleek bij mij dat de hoefsmid toch niet goed bekapte omdat ze snel gevoelig loopt op de zool, hij haalde er ook bijna niks vanaf en ik kon lang niet rijden omdat ze gewoon gevoelig liep.
Heb nu een andere hoefsmid en vanaf de 1e keer dat hij geweest is niks meer aan de hand.
wat doet hij dan anders,misschien ook handig voor ts om te weten
Tamadine schreef:Super bedankt voor jullie berichten weer.
Arabesk, zou jij mij kunnen uitleggen hoe dat zit met het voeren van biks en appel en de gevoeligheid op het harde na het bekappen?
HijadelaLuna schreef:Om de hoef harder te laten groeien zou je biotine bij kunnen voeren. Let wel dat dit best een belasting kan zijn voor de rest van het lichaam. Bij genoeg paarden gaat het goed hoor, maar ik heb het risico met Caily niet genomen, gezien zij toen nog non-stop aan de dunne was door een voor haar niet werkend graasbeleid....
lady62 schreef:heeft het paardje zachte zooltjes of platvoeten
als dat zo is dan blijft het gevoelig lopen op het verharde
Annickkii schreef:Er is altijd wat aan te doen lady62, zoals ik al zei mijn paard heeft zeer gevoelige zolen en door middel van een goede hoefsmid loopt ze nu perfect, zelfs als ze net bij de smid is geweest, en platvoeten kan ook wat aan gedaan worden, in dat opzicht ben ik het wel eens met keona, al zou het wel wat vriendelijker overkomen als ze het wat beter verwoord.
Arabesk schreef:Dat geeft onstekingen in de witte lijn, wat in het uiterste geval hoefbevangenheid kan veroorzaken.
Arabesk schreef:kleine ontstekingen geeft nog niet direct wat wij HB noemen; voetjes vooruit en niet meer lopen.
Bijna alle paarden met gevoelige voeten met een slechte witte lijn hebben HB, maar ja, dat is nog net een brug te ver om dat zo te noemen, dat is te confronterend voor de meesten