Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eva_Jameson schreef:Bedankt voor de snelle reacties!
De smid komt morgen weer dus we gaan even overleggen. Kijken of het helpt om hem vaker te laten komen. Biotine gaan we ook even over denken!
Hij staat 24/7 buiten behalve in de zomer omdat hij eczeem heeft daarvoor gaat hij op stal 's avonds en 's nachts.
Eva_Jameson schreef:De smid komt om de 10weken en zegt dat het op zich niet nodig is om de tijd tussen zijn bezoekjes korter te maken. Als het doorgaat moet hij waarschijnlijk op ijzers.
Milly_ schreef:mijn paard is nog maar net onder het zadel dus.., staat in grote weide in goede staat en snachts in droge stal.. Het ligt echt wel aan de kwaliteit hoeven.. Ik weet dat zijn moeder het zelfde probleem heeft ook.
Tjah, sommige paarden hebben gewoon echt slechte kwaliteit hoeven vrees ik.. En net zoals ik steunzolen moet dragen denk ik dat mijn paardje helaas ook ijzertjes moet.. Ik vind het wel erg jammer ...Maar heb biotine etc allemaal al uitgeprobeerd,verschillende hoefsmeden, heb nu een semi natuurlijke bekapper.
Maar nu met dit weer en harde ondergrond loopt hij heel gevoelig in de weide dus ik zie maar 1 optie meer
ponyzotje schreef:Milly_ schreef:mijn paard is nog maar net onder het zadel dus.., staat in grote weide in goede staat en snachts in droge stal.. Het ligt echt wel aan de kwaliteit hoeven.. Ik weet dat zijn moeder het zelfde probleem heeft ook.
Tjah, sommige paarden hebben gewoon echt slechte kwaliteit hoeven vrees ik.. En net zoals ik steunzolen moet dragen denk ik dat mijn paardje helaas ook ijzertjes moet.. Ik vind het wel erg jammer ...Maar heb biotine etc allemaal al uitgeprobeerd,verschillende hoefsmeden, heb nu een semi natuurlijke bekapper.
Maar nu met dit weer en harde ondergrond loopt hij heel gevoelig in de weide dus ik zie maar 1 optie meer
Heb een Hafje met eveneens te korte hoeven die ook brokkelen. Ze harder laten worden door meer te rijden op het harde is geen optie, want ze raakt gewoon geen kilometer ver. Er is ook nooit extra hoefwand te zien, straal is altijd het hoogste punt. Bij haar zijn hoefschoenen de uitkomst. Daarmee loopt ze als een tierelier. Mits die goed passen kan je daarmee probleemloos over de weg.
Naar 't schijnt zou dat ook een vorm van "extra belasting op het harde" geven, zonder echter het probleem van extra slijtage. Zo zouden de hoeven dus sterker worden (en minder brokkelig?). Dat is echter iets wat ik zelf ook nog moet ervaren. Time will tell.