Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jesjepaarden schreef:ijzers waren vroeger een statussymbool, je had ze in zilver en goud.

Jesjepaarden schreef:de paarden die kilometers naar rome liepen vroeger was over een verharde weg zonder ijzers.
Arabesk schreef:Ik kan zelf maar één logische conclusie trekken; ijzers zijn nooit een oplossing.
Jesjepaarden schreef:als de hoeven elke dag over straat moeten, dan maar hoefijzers, moeten honden dan ook met het uitlaten ijzers?
mij was op de cursus verteld dat hoefijzers uit den boze zijn.

Arabesk schreef:Ik heb alles op hoeven gebied gelezen, ook het dikke boek van de van nassau's en ook bijv. Strasser. Ik kan zelf maar één logische conclusie trekken; ijzers zijn nooit een oplossing. Strasseren is meer geschikt als medische bekapping dan bekapping voor normale gezonde paarden en de witte lijn methode (Jaime Jackson/Pete Ramey) is wat mijn betreft met stip op nr. 1
Arabesk schreef:Ik heb alles op hoeven gebied gelezen, ook het dikke boek van de van nassau's en ook bijv. Strasser. Ik kan zelf maar één logische conclusie trekken; ijzers zijn nooit een oplossing. Strasseren is meer geschikt als medische bekapping dan bekapping voor normale gezonde paarden en de witte lijn methode (Jaime Jackson/Pete Ramey) is wat mijn betreft met stip op nr. 1
Ibbel schreef:Jesjepaarden schreef:ijzers waren vroeger een statussymbool, je had ze in zilver en goud.
Dat geloof je toch hopelijk niet echt?
Als dat het niveau van je informatiebron is raad ik je met klem aan ook eens met anderen te praten.Jesjepaarden schreef:de paarden die kilometers naar rome liepen vroeger was over een verharde weg zonder ijzers.
En als er 'vroegâh' nu iets níet bestond waren het wel verharde wegen. Dat was nou net de pest en de reden dat vervoer zo moelijk was.
daar zijn het gewoon stenen, alleen gigantisch ongelijk. En daar zijn speciale 'zebrapaden' waar je met paard en wagen precies door kon. Daar reden ze in 67 na Christus namelijk al mee. Over de stenen. Met hoefijzers