Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!
ponylies schreef:@ cherie jij zegt dat de paarden minder glijden met ijzers ?
naar mijn ervaring en ik werk ook op op een stal met sportpaarden glijden de paarden met 4 ijzers vaak allen kanten op als je met ze loopt
en op gras ook geloof ik
ik denk dat kalkoenen wel helpen met wedstrijd allen het lijkt mij helemaal niet goed die kalkoenen want een paardenhoef glijdt altijd een stukje door en met die kalkoen wordt het been abrupt stilgezet namelijk dat is toch niet gezond of wel?
die ervoor kunnen zorgen dat de paarden niet uitglijden.ponylies schreef:ow ik dacht al haha met ijzers glijden ze toch meer ?:P
en waarom heb jij hem?haar op ijzers staan eigenlijk?
Sjors493 schreef:hoe eigenlijk natuurlijk bekappen? gewoon op stenen laten lopen ofzo (niet altijd natuurlijk)?
) Natuurlijk bekappen is niets anders als de natuurlijk slijtage nabootsen die ze normaal gesproken zouden hebben als ze veel op b.v. rotsige ondergronden lopen.
countrygirl schreef:Sjors493 schreef:hoe eigenlijk natuurlijk bekappen? gewoon op stenen laten lopen ofzo (niet altijd natuurlijk)?
Niks geheimzinnigs aan hoor) Natuurlijk bekappen is niets anders als de natuurlijk slijtage nabootsen die ze normaal gesproken zouden hebben als ze veel op b.v. rotsige ondergronden lopen.
Dus: nageltjes vijlen.
Aangezien in Nederland nagenoeg geen rotsige ondergronden te vinden zijn waardoor die voeten goed slijten, maar wél zachte weilanden, groeien die hoeven te lang. En daarom vijl je ze b.v. 1 x per week netjes rond. Meer is het niet.
Nog even voor anderen: als 'n paard gevoelig loopt na bekappen van een hoefsmid, of een natuurlijk bekapper, heeft die persoon z'n werk niet goed gedaan.
piepenfiets schreef:Mijn paarden staan blootvoets simpelweg omdat ze geen ijzer nodig hebben.
Ze worden altijd bekapt door een gediplomeerde hoefsmid."natuurlijk bekappen"vind ik een ontzettend vage term die ruimte geeft aan kwakzalverij.Zelf rommelen aan de hoeven van mijn paarden laat ik wel uit mijn hoofd,dat staat voor mij gelijk aan bijv.het zelf castreren van een paard,ieder zijn vak!
countrygirl schreef:Sjors493 schreef:hoe eigenlijk natuurlijk bekappen? gewoon op stenen laten lopen ofzo (niet altijd natuurlijk)?
Niks geheimzinnigs aan hoor) Natuurlijk bekappen is niets anders als de natuurlijk slijtage nabootsen die ze normaal gesproken zouden hebben als ze veel op b.v. rotsige ondergronden lopen.
Dus: nageltjes vijlen.
Aangezien in Nederland nagenoeg geen rotsige ondergronden te vinden zijn waardoor die voeten goed slijten, maar wél zachte weilanden, groeien die hoeven te lang. En daarom vijl je ze b.v. 1 x per week netjes rond. Meer is het niet.
Nog even voor anderen: als 'n paard gevoelig loopt na bekappen van een hoefsmid, of een natuurlijk bekapper, heeft die persoon z'n werk niet goed gedaan.