Ik heb een haflinger ruin van nu 10 jaar oud. 3 jaar geleden begon hij met kreupelen. 3 maanden weidegang hebben hem toen heel goed gedaan. Ik heb hem toen weer opgepakt en alles leek goed te gaan tot een jaar terug. Hij begon te kreupelen en met buigproeven liep hij niet goed. Rust en pijnstillers kreeg hij. Naar 2 weken mocht ik hem weer op gaan pakken en nog liep hij onregelmatig in de draf. Op dat moment liep hij in stap en galop goed. Weer liep hij de buigproeven niet goed en herstelde pas naar 10 a 12 stappen.
DA wist het even niet, foto's maken moest meer duidelijkheid geven.
Ik heb daarom vorig jaar oktober foto's laten maken, en ja hoor artrose aan beide voorbenen en zijn teenkootjes ontstoken. Sinds die tijd staat hij op Buut (prodynam) De hele winter is alles goed gegaan, zelfs met de vorst en de sneeuw geen dikke benen of kreupel gelopen. Ik longeerde hem 2 keer per week zon 15 a 20 min. Zonder problemen
Dus we hadden er weer helemaal zin in, Afgelopen zaterdag een klein rondje gestapt over de weg. Na alle verwachtingen was meneer erg rustig en liep vrolijk om zich heen te kijken. Wat was ik trots en blij.
Ik dacht Zondag laat ik hem longeren voor eventuele spierpijn, en werd weer teleurgesteld hij liep linksvoor niet goed vanuit zijn schouder. Gister heb ik hem nogmaals gelongeerd en kreeg weer een teleurstelling hij loopt nu dus op beide voorbenen onregelmatig.
Wat moet ik nu weer? Ik wil hem helemaal niet missen, maar wil ook niet dat hij pijn heeft ondanks hij al op Pijnstillers staat. Het is zon heerlijk vrolijk paard!
Help help, wie weet raad. En wat zouden jullie doen?
Toch maar weer de DA erbij halen??