Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ragdollcat schreef:Het beste is blootvoets in de winter, echt wel.
Ik hou mijn paard ook blootvoets in de winter, kunnen ze lekker naar buiten, want ik ben ertegen om wekenlang op stal te houden. Dat is vragen om problemen, paarden die uit hun dak gaan als ze eindelijk naar buiten mag, dat is ook vragen om gebroken benen en of blessures.
Dan maar ff niet buitenrijden maar wel veilig in paddock en of buitenbak kunnen doen, wordt bij ons sneeuwvrij gehouden en er wordt vaak gestrooid met zout zodat het egaal blijft met behulp van baksleper (dagelijks) met wat zachte/stroeve bovenkant, kunnen ze veilig aan de longe beweging krijgen en of lekker los overdag buiten staan.
Judith_ schreef:Mijn paard loopt niet zonder reden met ijzers. Die blijven in de winter dan ook onder. Hij loopt ook gewoon buiten in de sneeuw met zijn ijzers, geen klonten en hoge hakken.
Voor mij betekent ijzers niet gelijk 24/7 binnen op stal. Ook met ijzers kunnen paarden een paardwaardig leven hebben. Het enige wat bij ons niet gaat bij echte gladheid is rijden. Pech dan maar, zolang ze maar naar buiten kunnen.
Morris schreef:Ik denk de volgende keer bij smid dat er sneeuwbeslag onder komt. Mijn ervaring is, dat sneeuwbeslag wel zijn werk doet. Dus niks geen klonten, en hoge hakken!
) elk beslag?