Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

kleinvosje schreef:Dat lijkt me nogal een voorbarige conclusie om dat zomaar white line disease te noemen. De scheur zit namelijk niet in/onder zijn hoef, maar echt aan de voorkant. Dus als hij zijn hoef op de grond heeft staan en je kijkt er van voren tegenaan, zit daar een verticale scheur die tot halvewege zijn hoef loopt. Als je zijn hoef optilt, valt er eigenlijk weinig speciaals te zien. Zijn hoeven zijn verder prima, hij heeft geen ijzers nodig, zijn stralen zijn gezond... eigenlijk is alles gewoon goed! Behalve dus die scheur, die volgens de hoefsmid door een bacterie wordt veroorzaakt.esgaroth, dat heet white line disease en het zijn niet de suikers uit de honing die daartegen helpen, maar de stof propolis. Je hoefsmid heeft het juist, heeft hij er ook bijgezegd dat je natuurlijke honing uit de streek moet hebben? De honing uit de supermarkt is bewerkt en daardoor doet de propolis het niet meer.

Jouw pony heeft witte hoeven, dan zie je het inderdaad een stuk beter. Die van mij heeft 4 zwarte hoeven, dus zie je het wat minder.
! Je kan beter een maand langer doorsmeren dan nodig is, dan te vroeg stoppen! Mijn knapperd heeft het op beide voorhoeven helaas. Bij 1 hoef is het een keer weggeweest, maar toch weer teruggekomen. Ik smeer dus vrolijk verder! Verder probeer ik erop te letten dat de hoef droog blijft, de bacterie houdt van vocht! kleinvosje schreef:Echt? Hoe groot ben jij dan wel niet?Hihi, het is een paard!
Bij mij zijn de verhoudingen ook zo, en mijn pony is 1.45