Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Niet veel anders dan rijden maar goed.MLoeser schreef:Ik denk dat hij bedoeld: 1 iemand draagt kennis over aan een x aantal mensen. Die x aantal mensen dragen hun kennis weer over aan een ander x aantal mensen en zo voort. Dus dat de kennis zich verspreid over een steeds grotere groep. Als je dat visualiseert kan je er een piramide van maken.
Ik heb ook niets gezegd over of ik het goed of slecht vind, probeer alleen zijn idee uit te leggen
Asyaa schreef:Wat fabersmid volgens mij doet is een piramide model (zoals bijvoorbeeld Madoff deed) vergelijken met Natuurlijk bekappen.
Een voorbeeld van een piramide model (zwendel / oplichting) is bijvoorbeeld veel dan de 'maak 100 euro per uur vanachter je stoel' banen.
Je betaald dan een bedrag (verschilt sterk) om te beginnen.
Dan als je begonnen bent moet je proberen een gelijk soort beginners pakket aan andere mensen, wie op hun beurt dan weer aan andere mensen proberen te verkopen.
Bij NB (zoals fabersmid het uitlegt) gebeurt in principe hetzelfde, ergens is iemand die verstand van zaken heeft.
Hij geeft een cursus aan mensen die het ook willen leren.
Op hun beurt geven hun (na ervaring op gedaan te hebben) weer een cursus aan andere mensen.
En die mensen geven misschien na verloop van tijd ook weer een cursus.
De vraag die ik hier bij stel is, is dit wel een geldige vergelijking?
(@Fabersmid: correct me if I'm wrong.)
Equimotion schreef:Als je hier iets mee wilt doen zul je allereerst heel duidelijk moeten definieren wat "welzijn" is, want dat is nogal een rekbaar begrip. (en nu niet allemaal gaan roepen "ik vind dat..." want dat is geen definitie)
Ik denk dat je veel zou kunnen oplossen door een aantal vrije beroepen op te heffen, maar dan moet je ook de opleidingen die erbij horen van goede kwaliteit voorzien.
Equimotion schreef:Als je hier iets mee wilt doen zul je allereerst heel duidelijk moeten definieren wat "welzijn" is, want dat is nogal een rekbaar begrip. (en nu niet allemaal gaan roepen "ik vind dat..." want dat is geen definitie)
Asyaa schreef:Equimotion schreef:Als je hier iets mee wilt doen zul je allereerst heel duidelijk moeten definieren wat "welzijn" is, want dat is nogal een rekbaar begrip. (en nu niet allemaal gaan roepen "ik vind dat..." want dat is geen definitie)
De definitie van welzijn en het minimale wat een paard nodig heeft om zijn 'welzijn' te garanderen staat in de wet.
Ook al is heel de wereld het er niet mee eens, het is en blijft wat de wet zegt, totdat die verandert wordt.
Wat je zegt over vrije beroepen ben ik het hier mee eens. Hoefsmid moet een beschermd beroep zijn.
Een hoefsmid is vaak net zo belangrijk als een Da, waarom zou de een dan jaren moeten studeren om zich een da te noemen, terwijl jan l*l zich al een hoefsmid mag noemen?
@modie
Dat is de mening van iemand, hoe hij of zij denkt over paarden welzijn. Dit is niet de definitie van paarden welzijn.

Asyaa schreef:Een DA is iets wat ik helemaal niet nodig wil hebben (of andere om mij heen). Een hoefsmid daar in tegen kom weer vaak tegen. Vaak is de reden van een bezoek van de hoefsmid ook anders dan van die van een DA: de DA komt vrijwel alleen als er problemen moeten worden opgelost, dit terwijl de hoefsmid vaak komt om problemen te voorkomen.
Je weet wat ze zeggen: voorkomen is beter dan genezen
Wat een paard wil is een subjectief iets.
Mensen houden paarden al eeuwen, en continu veranderen de denkbeelden over wat een paard wil.
Hoe fout of goed wat jij zegt is, het is niet de definitie.
De definitie staat in de wet.
Dat wij andere standaarden hanteren dan de wet zegt iets over ons.
modie schreef:Waar staan de wets-definitie's met betrekking tot paarden?
*At your service*