Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ireen_ schreef:Ik denk dat je op de fysiotherapie opleiding echt wel leert kijken, dat is al een heel belangrijk deel van je onderzoek! Spierproblemen vind ik ook zeker wel direct zichtbaar, zowel bij mensen als paarden (ik heb alleen de humane opleiding gedaan, heb geen ervaring in het behandelen van paarden).
Hoe verklaar je dat het resultaat van de behandeling direct zichtbaar is? Ik neem aan dat je geen spieren weg of bij masseert?Bij een fysiotherapeut/osteopaat zou de behandeling ook blokkades/pijn moeten verminderen waardoor de lichaamshouding van het dier veranderd (en hypertonie als bij een onderhals).
Hoe bedoel je dat happy athletes anders kijken naar spieren dan fysiotherapeuten?
Is puur interesse hoor, ik weet weinig van jack meagher.
Kuggur schreef:Kan iemand me nou eens duidelijk uitleggen wat zo´n zogenaamde blokkade ( wervel of spier, maakt niet uit) eigenlijk is? Ik bedoel wat wordt daar geblokkeerd en door wat precies?
Kuggur schreef:Wat je beschrijft is een combinatie van normale stofwisselingsprocessen (waaruit blijkt dat je zelf niet helemaal weet waar de klepel nou precies hangt, maar goed.) en een zweverige beschrijving van het blokkade verhaal. Echte verklevingen in spieren zijn meetbare dingen, littekenweefsel dat bestaat uit collagene vezels, niet iets dat even wordt weggemasseerd of gedrukpunt....
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag, denk eerlijk gezegd ook niet dat er een bevredigend antwoord is.
pasdedeux schreef:Zie net Ireen dat je fysiotherapeut bent, zit ik hier in mijn jip en janneke taal een uitleg te maken. Als fysio weet je toch wel wat een blokkade is? Geloof dat ik je vraag dan niet begrijp. Maar goed hierboven de uitleg voor de mensen die geen fysio zijn.