Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Downhill schreef:Sommige jonge paarden maaien ook wel eens omdat ze onder het zadel vaak niet zo'n goede balans hebben.
Maar een 6 jarige die maait met de voorbenen? Die zou ik persoonlijk lekker laten staan. Er zijn nu zoveel paarden te koop dat je gewoon lekker de tijd moet nemen om een geschikt paard te vinden.
Succes en laat je niet verleiden door prachtige verhalen die jou goed in de oren klinken.... Dat is gewoon verkoop-praat, logisch want ze willen een paard aan jou verkopen.
horse4fun schreef:Downhill schreef:Sommige jonge paarden maaien ook wel eens omdat ze onder het zadel vaak niet zo'n goede balans hebben.
Maar een 6 jarige die maait met de voorbenen? Die zou ik persoonlijk lekker laten staan. Er zijn nu zoveel paarden te koop dat je gewoon lekker de tijd moet nemen om een geschikt paard te vinden.
Succes en laat je niet verleiden door prachtige verhalen die jou goed in de oren klinken.... Dat is gewoon verkoop-praat, logisch want ze willen een paard aan jou verkopen.
Ga ik dus ook doen. Zeker nu ik vandaag te weten ben gekomen dat het een afwijkende stand is en dus een beengebrek.
Desalnietemin baal ik er stevig van. Kom ik 's een keer een paard met mogelijkheden tegen, is er weer wat mee.
horse4fun schreef:Downhill schreef:Sommige jonge paarden maaien ook wel eens omdat ze onder het zadel vaak niet zo'n goede balans hebben.
Ga ik dus ook doen. Zeker nu ik vandaag te weten ben gekomen dat het een afwijkende stand is en dus een beengebrek.
Victory2000 schreef:Mijn merrie maait ook en is ook 6 jaar.ik heb haar toch gekocht!
Ze was niet goed doorgereden en had nog veel onbalans.Als je haar op een correcte manier rijdt gaat het heel goed.Als ik aan het klungelen ben dan zie ik haar voorbeen opeens voorbij komen en weet ik dat ik fout bezig ben!!![]()
In de wei, als ze het op een lopen zet,doet ze het niet.
De HS houd er ook rekening mee met het beslaan.
Ik weet niet welk niveau dit paardje heeft en wat jou ambities zijn....?Maar met mijn merrie kom ik de Z wel in hoor.Ik ben blij dat ik haar gekocht heb!![]()
![]()
![]()
horse4fun schreef:Bedankt voor jullie reacties allemaal. Heb nog wel een vraag. Een paard dat maait kun je in de dressuur toch niet goed laten strekken. Ik bedoel dus in de uitgestrekte draf. Of heb ik dat mis? Ik denk niet dat ik met dit paard doorga. Ze maait behoorlijk erg. Met dit soort dingen krijg je ook altijd commentaar van mensen langs de kant, weet ik uit ervaring. En ik wil een paard dat 'normaal' loopt, dat is toch niet vreemd?Desalnietemin baal ik er stevig van. Kom ik 's een keer een paard met mogelijkheden tegen, is er weer wat mee.
Maar goed dat kan per paard wellicht dus ook verschillend zijn
linky schreef:Mijn merrie is 11 jaar, maait en had dit voorjaar allemaal O-en op de foto's. En die maakt heel wat kilometers, zowel op het harde als in het terrein.
De meeste Lippizaners, Andaluciërs en veel friezen maaien en worden er ook in de topsport oud mee.
Maar als je het niet zitten moet je er niet aan beginnen!
) wees mij er iemand op dat ze het in lichte mate deed.