Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lenneke_ schreef:Rugproblemen kunnen ook het gevolg zijn van organen die niet helemaal in orde zijn. Meestal uit zich dat in overgevoeligheid rond de lendenen. Je kan de rug dan wel gaan behandelen, maar het komt altijd terug omdat je de oorzaak niet behandeld.
Mijn paard heeft dit gehad. Hij had heel erg last van z'n rug, op een gegeven moment zo erg dat z'n achterhand helemaal slap was. Hij is behandeld door een dierenarts, probleem leek over. Na een maand kwam het weer terug (wel minder erg), rust gegeven en het ging weer beter. Maand later weer hetzelfde etc. etc. Zo modderde we lekker door.
Tot ik erachter kwam (na heel lang zoeken) dat z'n lever niet in orde was. Dat opgelost en z'n rug is nooit meer gevoelig geweest.
My_Lady schreef:Lenneke_ schreef:Rugproblemen kunnen ook het gevolg zijn van organen die niet helemaal in orde zijn. Meestal uit zich dat in overgevoeligheid rond de lendenen. Je kan de rug dan wel gaan behandelen, maar het komt altijd terug omdat je de oorzaak niet behandeld.
Mijn paard heeft dit gehad. Hij had heel erg last van z'n rug, op een gegeven moment zo erg dat z'n achterhand helemaal slap was. Hij is behandeld door een dierenarts, probleem leek over. Na een maand kwam het weer terug (wel minder erg), rust gegeven en het ging weer beter. Maand later weer hetzelfde etc. etc. Zo modderde we lekker door.
Tot ik erachter kwam (na heel lang zoeken) dat z'n lever niet in orde was. Dat opgelost en z'n rug is nooit meer gevoelig geweest.
Bij mijn paard zijn het de laatste wervels van de schoft en een hand erachter.
Zou dat ook aan organen kunnen liggen?
geertsa schreef:wat ook rugproblemen kunnen veroorzaken of het gevolg er van kan zijn is verkeerd bekappen/beslaan
denk maar aan de mens als je heel de dag op verkeerde schoenen moet lopen heb je aan het einde van de dag ook verschrikkelijke pijn in je rug laat staan 12 weken op verkeerde voeten