Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

. bart6699 schreef:je kan ook kijken op http://www.paardenbenen.nl .
Dit is de website met inhoudelijke cytek informatie.
Het is een beslag, net als alle andere soorten hoefijzers en voor sommige paarden werkt het wel en voor andere niet.
Als het bij je paard geen verbetering geeft, dan kan je altijd nog terug naar gewoon beslag of blote voeten.
, om te zeggen 'voor sommige paarden werkt het wel en je kan altijd nog terug'. Het is een té groot risico vind ik om dat zo te kunnen stellen.
MaaykeKramer schreef:ik heb ze er onder gehad maar ben er totaal niet over te spreken hij staat nu weer op gewone ijzers omdat zijn hoeven zo kort waren dat hij niet normaal meer kon lopen! hij loopt nu weer een stuk ruimer!
Arabesk schreef:Cytek pretendeert een soort natuurlijk beslag te hebben ontwikkeld, maar het slaat echt nergens op. De argumenten en onderbouwing van het ontwerp van het ijzer zijn met één zin volledig onderuit te zagen.
Ik zie het meer als een poging om de verkoop van een zogenaamd natuurlijker ijzer, te laten meevaren op het succes van barefoot hoofcare.
Arabesk schreef:En hoe objectief ben jij trouwens als cytek smid?

CherokeeChum schreef:Arabesk schreef:En hoe objectief ben jij trouwens als cytek smid?
Jij schrijft het, ik dacht het
Waarbij ik onderbouwd uitleg waarom het geen goed idee is., maar daar moet ik even voor gaan zitten. Ben nu eerst met een ander artikel bezig. 

Anne_GTI schreef:\De paardeneigenaar gaat zeuren bij zijn smid om deze ijzers en de hoefsmid moet overstag om zijn klant het naar wens te maken en moet dus bij de producent ijzers gaan kopen in doosjes van 40 stuks

nogmaals dank daarvoor.
waar je vervolgens niet meer bijkan om het weg te halen. Marei schreef:Die foto's zijn verschrikklijk,wat een resultaat na 8 weken..je kan ook goed zien hoever naar achter het afrolpunt ligt,ik snap dat niet.Het hele draagvermogen van de hoef word verandert,alsof je op houten blokstelten loopt.