Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Arabesk schreef:een plaatje over de scheur heenschroeven gaat niet helpen, het is geen blok hout!

pre schreef:Toen ik vroeger nog in de sportwereld van springpaarden zat heb ik iets soortgelijks een meegemaakt.
Dit paard sprong op internationaal niveau en was waarschijnlijk (ze weten niet zeker hoe) in een landing verkeerd terecht gekomen en had zo dus een scheur van boven naar onder in zijn voorhoef.
Kliniek gereden, al het mogelijke gedaan, maar dit paard was vanaf toen onbruikbaar voor de ''echte'' sport.
Hij functioneert nu nog steeds bij een kennis van mij als recreatie paard.
Er is een soort ijzertje/plakker net boven de scheur gemaakt zodat hij niet verder kan scheuren, hij staat hierdoor altijd op speciale ijzers voor die de druk beter verdelen.
Zij heeft er enige tijd nog leuk dressuurwedstrijden meer gereden maar hoger springen mocht hij simpelweg niet meer, maar is natuurlijk begrijpenlijk.
Hij is overigens nooit een pas kreupel geweest
Arabesk schreef:Ja ik weet zeker dat ik het beter weet. En ik durf ook nog te stellen dat het sneller genezen was zónder dat plaatje. Ook in het geval van een beschadigde kroonrand.
Gelukkig is het behandeld door iemand die er verstand van heeft, en nog belangrijker; iemand die de hoef gezien heeft.
Arabesk schreef:maar ik ga hier niet verder welles nietessen
geerke schreef:je moet het plaatje ook er op laten tot de scheur halverwege genezen is..dicht..
veel hoefsmeden maken ook de fout het plaatje erop te schroeven als de voet belast is..opschroeven moet op een onbelaste voet...het been optillen en dan schroeven...een wereld van verschil..