Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Silfre schreef:Ik ben zelf met een kuur bezig, mijn paard is 3 weken geleden gediagnosticeerd met een peesblessure. Of het werkt weet ik niet, ik vraag me ook af of je daar echt achter komt eerlijk gezegd, maar ik heb zelf het idee dat het kan ondersteunen.
Ik heb kuurtjes Ruta en Anacardium gegeven en peesdruppels van Ted Borsboom (http://www.te-bo.info). De een zorgt voor een betere doorbloeding, de ander voor het soepel houden van de pezen en het voorkomen van verkalking. Saskia (Mazzeltje op Bokt) kan je eventueel ook helpen, zij is dierhomeopaat.
Hiervoor heb ik kuurtjes gegeven om zijn doorbloeding in zijn benen te verbeteren en dat heeft wel degelijk geholpen. Hij had zeer regelmatig last van opgelopen benen en warme hoeven en na die kuurtjes niet meer.
Naast de reguliere behandeling (rust, stappen, koelen, etc.) kan het wellicht bijdragen aan het herstel.
Succes ermee!
Ben ook wel benieuwd naar de link. Arabesk schreef:het beste medicijn bij peesblessures is doorbloeding. De beste manier om doorbloeding te stimuleren is beweging. Een paard op stal zetten legt de doorbloeding stil, ook hoefijzers beperken de doorbloeding.
Middeltjes geven zal weinig helpen, wat veel effectiever is is buiten zetten zodat het paard rustig kan bewegen en de hoefijzers eraf halen.
De universiteit van Utrecht heeft onderzoek gedaan naar peesblessures en kwamen tot de conclusie dat beweging béter is voor de genezing van peesproblemen.
Ikima schreef:Ruta Graveolens is het pezenmiddel bij uitstek, zeer goed dus bij peesblessures. Het zijn homeopathische druppels die je gewoon bij de drogist of reformzaak kunt kopen.

heleenxx schreef:Je kan pees-compositum gebruiken van de Groene Os, Puur Pees van Puur Natuur, of Tendo-cure van VSM.
Volgens mij is alles te bestellen via de Paardendrogist.
Het zijn allemaal soortgelijke aanvullende middelen, dis het herstel van de peesblessure niet versnelt, maar wel kwalitatief verbetert.