een zweer is inderdaad extreem pijnlijk voor een paard!!! de mijne heeft hier een tijd gestaan met één poot in de lucht en niemand die het kon vinden...ik moest ook foto's laten maken ed, want ze dachten dat het zn pees was; neenee twas geen zweer dachten ze... uiteindelijk zijn ze duchtig in de voet moeten gaan snijden om toch op een gigantische zweer uit te komen... dat het gehele onderbeen dik komt te staan, kan ook goed van een zweer zijn en het hoeft ook niet per se warmer aan te voelen (was bij de mijne nauwelijks, terwijl er toch een kanjer van een zweer in zat)
sindsdien pak ik standaard de hoef in met watten met biotexpap als ik nog maar vermoed dat er een zweer in de hoef zit. Hoefzak errond of zooltje van ducktape onder je verband plakken en er gewoon aanlaten tot hij -ofwel terug loopt- of wanneer er na 3 a 4 dagen nog geen verschil is (langer mag zo'n verband er niet aan!!!). bij de laatste zweer die ik zo behandeld heb, kwam het paard in kwestie de volgende dag weer spontaan naar het hek en toen ik het verband eraf haalde zat er monsterlijk veel rotzooi in!